נשים

כיצד צריך לטבול נכון במקווה?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כיצד צריך לטבול נכון במקווה, כמה פעמים. ומה נותן לנו הטבילה, מה אומרים בזמן הטבילה,

תשובה

שלום וברכה

יש שנהגו לטבול פעמיים ויש שנהגו לטבול יותר ועיקר הטבילה דיה בפעם אחת.

אין צורך לומר כלום בשעת הטבילה.

הטבילה מטהרת את האדם. לפי דברי המקובלים הרי שמי המקוה שהם 960 לוג [- מידה התורתית המקבילה לליטר, בערך], מסמלים את העולם הבא, את הגן עדן, את ההאצלות הכי רוחניות, וכשהגוף נכנס כולו למים אלו יש בכך משום יציאה מחלל העולם ונסיקה לתוככי המהות של גן העדן, ובאותה השעה שהגוף טובל במים הגשמיים של המקוה, שורש הנשמה של האדם הנמצאת למעלה טובלת באותה העת בנהר היוצא מגן עדן, והנשמה העליונה והתחתונה מתחברים לשורש שמשם הן נחצבו, ועל ידי כך הגוף והנשמה מקבלים כוחות חדשים, ומחילת עוונות, כמו כל דבר החוזר לשורש.

ארבעים יום שמראש חודש אלול ועד סוף יום הכיפורים כוללים 960 שעות, 24X40 =960, ואותם 960 שעות התשובה והסליחה כלולים כולם בתוך מי המקוה, ובטבילה בתוך שיעור המים הנ"ל זוכים לתשובה וסליחה כמו ביום הכיפורים שעם ישראל חוזר ומתבטל לשורש.

מבואר בתורה כי רוח אלוקים מרחפת על פני המים, ולפי הפירוש בספרים הק` יש רוח אלוקי על פני מי המקוה, וכשאדם טובל, ויוצא אחר כך מהמים, רוח האלוקי שעל פני המים יוצאת על גוף האדם ועוטפת אותו כמו בגד צמוד לגוף, וכל האדם הופך להיות משהו אחר לגמרי, כל כוחות הרע והאנרגיות השליליות פורשות ומסתלקות מהאדם הטובל מכיון שאינן יכולות להידבק לגוף קדוש כזה העטוף באיצטלא האלוקית השורה תמיד על פני המים של המקוה, אשרי עם ישראל שזכה למצוה כבירה כזאת.

הכניסה לתוך בור הטבילה נחשבת לחזרה לעידן העיבור ברחם האם, ולכן הגוף מתכופף בדומה לתנוחה עוברית, היציאה אחרי הטבילה מבור הטבילה נחשבת כלידה מחדש, וכרגע בו מתחילים הכל מחדש.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מקווהשאלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה