חברה והשקפה

צער בעלי חיים בעולם החרדי

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום הרב: רציתי לדעת למה בעולם החסידי ובעולם החרדי נמצאים כל מיני דברים שמעידים על צער בבעלי חיים לדוגמה: למה מתירים לחבוש שטריימל שעשוי מ24 זנבות של החיה צובל כשמפשיטים את עורה בעודה חיה... וגם הבשר שאנו אוכלים רובו מגיע לנו מחברות שמתעללות רב זמן לפני השחיטה בחיות (עגל חלב שמנוונים לו את השרירים במשך כמה שבועות בכלוב מתר על מתר כדי שלא יזוז שהבשר שלו יהיה רך לנגיסה שלנו.. והפרות שסוגרים אותם בכלובים ללא שטחם הטבעי הפתוח התרנגולים שנמצאים 4 עופות בכללוב אחד ועוד הרבה דוגמאות..) אולי אני ישמע כמו הצמחונים והטבעונים יפי הנפש אבל אני ממש לא כזה אני אוכל בשר והכל אבל אני רוצה לדעת אם יש תנאים שהתורה כותבת לגיודול נכון ולא אכזרי בחיות ואם יש כאלה אני אשמח אם הרב יציין לי אותם מה הגבול שלהן אני מבין שיש היתר לאכילת בשר של חיות אבל מה הגבול של התורה נותנת בכדי לשחוט אתם כראוי ועד הגעתם לצלחת.. נכון שאפשר לאכל בשר אבל השאלה איך התאליך קורה והאם התורה נותנת גישה לתאליך לא אכזרי?? והאם יש פיקוח על התנאים של גורמים דתיים ..?? ובמיוחד אני רוצה לדעת על השטריימל שזה לא מחייב לעשות כמו אוכל שזה חייב. שטריימל זהו שיוך תרבותי כלשהו למגזר כולשהו וקבלת כבוד וחשיבות לרב כולשהו ואם יש היתר מהתורה לזה בבקשה מקורות... תודה רבה יותם

תשובה

שלום וברכה,
 
היהדות אוסרת צער בעלי חיים, ולכן אסור באמת לאכול עגל חלב, והבד"ץ אוסר זאת ואפילו אוסר לאכול אווזים בגלל שמענים אותם באכילה כפויה!
לגבי השטריימל, לפי מה שידוע לי הוא עשוי מבעלי חיים שנאכלים בין כה וכה, או מגודלים בשבי, ונעשים על ידי חברות בצורה סניטרית ולא בעודם חיים. אל תאמין לכל מה שאתה שומע באינטרנט על בעלי חיים.

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה