חינוך ילדים

כיצד להשקיע בזמן האיכות עם הילדים?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שאלה נוספת לכבוד הרב דיאמנט: רוב הורים כדי לפרנס את המשפחה הגדולה ( אני מתכוונת לדתיים מלידה ובמיוחד חוזרי בתשובה)חייבים לעבוד יום מלא – בסביבות עד שעה 16. משרה עם שכר הולם לא ניתן למצוא בחצי משרה. ולא מדובר במילוי אחרי מיותרות,אלא לצורכים בסיסיים ( שכר לימוד,הסעות, חוגים, טיפולים רפאויים –שיניים,לדוגמא). אולי זה מצב המחייב את קיומם של משפחות – ילדיי המפתח? איך אפשר לעשות שגם "זאבים יהיו שבעים" וגם "כבשים שלמים" ? אולי יש אפשרות לעודד את אותם אמהות שחייבות לצאת מהבית איך להשלים את החסר ביחסים עם ילדים?

תשובה

שלום וברכה

כאשר הדבר אכן צוכרח כפי שכתבת, יש להשקיע בשעות איכות עם הילדים. זאת אומרת להקדיש לכל ילד פעם בשבוע/ שבועיים שעה שאת יוצאת איתו ומשוחחת איתו ושומעת לו וקונה לו איזה מאכל שהוא אוהב וכו' וכאשר הילד מקבל מפעם לפעם את המזון  הנפשי המגיע צלו, הוא יהיה ילד בריא.

כמו כן השבתות צריכות להיות מוקדשות עבור הילדים ובפרט סעודות השבת שבזמנים אלו הילדים יקבלו את תשומת הלב שלהם ולשמעו את דעתם/ דבריהם על פרשת השבוע או על כל עניין בשולחן השבת.

כמו כן חשוב מאוד שבזמן ההליכה לשינה וכן ביצאה מהבית בבוקר כל אחד יקבל את הנשיקה שלו ואת תשומת הלב לו אפילו לדקה. כל הדברים האלו בונים היטיב את אישיותו של הילד ובעז"ה נרווה מהם רוב נחת.

בברכה,

בנימין שמאולי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה