אמונה

שכר ועונש

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שבת שלום כבוד הרב. ראשית, אשמח אם שאלה זו לא תתפרסם באתר. אני נמצאת בתהליך תשובה כבר חצי שנה. גדלתי בבית חילוני לכן המהפך הוא קשה מאוד. לאחרונה, קראתי ספר של כבוד הרב מרדכי ארם צובה "הפיקדון" הספר הזה הכניס אותי לחרדות ממש. מה הטעם שאדם חוזר בתשובה אם לא לכפר על מה שעשה בעבר שלו? אני מודה בפה מלא שחזרתי לבורא עולם בעקבות החטאים שלי, הפחד הזה קינן בי. פתאום קונן בי הרצון להיות אדם טוב יותר, לתקן את המידות, להשתנות. ואכן זה מה שאני עושה. ואני עובדת קשה בשביל זה. כמובן שמהפחד הזה גדלה אהבה עצובה לבוראי... וכך אני מוצאת עת עצמי מתחברת מאהבה. לפני רגע סיימתי לקרוא את הספר המוזכר לעיל. על הגהנום. שיש 3 דברים שעליהם יורדים לגיהנום ולא עולים בחזרה ( מדור האחרון - תחתית הארץ) ואני?כן חטאתי באחד מהדברים שמוזכרים שם. מה יהיה? התשובה לא מכפרת? האם אין בכוחה של תשובה לשנות דינים? האם השמיים לא בוכים מההשתדלות? מההתקרבות? מזה שאני מתחרטת? מזה שאני משנה את הדרכים שלי. ידעת שאדם שגזל סופו לחזור בגלגול? שזה עונש גדול לנשמה. גזל זה אחד הדברים שקשה למנוע אותם. היום - להדפיס דף בעבודה שהוא לצורך פרטי נחשב גזל. מה גורלי? מרגיש כאילו לא משנה מה אדם יעשה ( אדם שחטא - כמוני ) - אין לו סיכוי. הוא יישפט בחומרה. מרגיש שאין תקנה. זה עצוב שיוצאים ספרים וכאלה שמכניסים בן אדם לחרדות ולדכדוך. האם יש בכוחה של תשובה לשנות גורל? לצערי הרב, כמה חטאים עשיתי בעולם הזה. סתם, אני יודעת שזאת תהיה שבת של הרהורים רבים וחרדות. שבת שלום כבוד הרב.

תשובה

שלום וברכה

חבל שיצאת במסקנא זו. התשובה מכפרת על כל העבירות ללא יוצא מהכלל. ומי ששב בתשובה שלימה, לא יזכרו לו כל חטא מהעבר כלל. אדרבה, אמרו חכמים העושה תשובה מאהבה זוכה שכל חטאיו ייהפכו לזכויות ועל חטאי יקבל שכר רב כאילו הוא עשה הרבה מצוות.

גם על הגזל ניתן לכפר אף שכבר לא זוכרים ממי גזלנו על ידי נתנית מעות לצרכי רבים כבית הכנסת וכדו'. ועוד כתבו בספרים שכשאר האדם מנסה בכל מאודו לתקן את אשר עיוות הקב"ה משלים את תשובתו ומכניס בליבות בני ישראל שיחזרו בתשובה.

אשמח לסייע לך עוד ככל הצורך.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה