הלכות ומנהגים

תיקון כרת, כיצד?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, אני יודעת שהעונש לקיום יחסי אישות מחוץ לנישואין וללא טבילה-הינו כרת גם לאיש וגם לאשה. מה על האיש ו/או האשה לעשות על מנת לתקן את הנפגם, ולחזור לדרך ה´-דרך הישר, מעבר לתחושת החרטה העצומה הממלאת אותם. האם צום יועיל במקרה הנ"ל? תודה.

תשובה

שלום וברכה

אחרי תשובה שלימה, על המעשה הזה, ועל הדומים לו, הכולל חרטה, וידוי, וקבלה חזקה לעתיד לשמור שלא לבוא לידי נסיונות כאלו ואחרים, כדאי לעשות את התיקון הקל יחסית של מרן האריז"ל כפי מה שנכתב בכתביו [שער רוח הקודש]:

"מי שער כל הלילה, ולא יישן כלל, ועוסק בתורה כל אותה הלילה. יהיה נפטר מעונש כרת אחד, אם נתחייב חס ושלום, וכל לילה אחת פוטר כרת אחד".

ובספר משנת חסידים [מסכת התשובה - פרק ו] הוסיף תנאי לתיקון זה:

"תיקונו, להיות ער כל הלילה, ולא ישן כלל אלא לעסוק בתורה עד אור הבוקר, ובכל לילה אשר יעשה כן יהיה ניצול מכרת אחד, ובלבד שילמוד בלילה ההוא בעניני העבירה שעבר שחייב עליה כרת".

ולכן כדאי ורצוי שינהג כן, [בנוסף לשמירה חזקה מהיום והלאה], ובאותו לילה יעסוק בתורה בפרשיות בחירת עם ישראל מכל העמים, בחלק הראשון של ספר שמות עד אחרי מתן תורה, כפי שתוכל, וכפי שתספיק. ובאשמורת הבוקר יקרא בספר תהילים כפי שהמליץ בספר נודע ביהודה על עניין דומה לזה:

"וידבק מאוד בשירות ותשבחות של דוד המלך ע"ה, שזה דבר גדול להלהיב בלב האדם אהבת הבורא ב"ה".

ואם ירצה יוכל להשתתף בתיקונים הכלליים הנערכים על העניין הזה עבור כל עם ישראל, בישיבות המקובלים [שער השמים, הרב בצרי, הרב הלל, ועוד] בירושלים בימי חמישי אחר הצהריים בשבועות אלו עד להשבוע פרשת משפטים.

בהצלחה - מנשה ישראל 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תיקון כרתהדרכה לחוזרים בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה