הלכות ומנהגים

האם איפור קבוע מהווה חציצה בטבילה?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב, האם איפור קבוע הינו סוג של קעקוע? או שמא פעולה זו מותרת? תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

האיפור הקבוע מתבסס על החדרת פיגמנטים ידידותיים וטבעיים בעלי צבע אל מתחת לפני העור, כדי שיישארו שם למשך זמן ארוך. שכבת העור העליונה (האפידרמיס) עשויה כידוע, ע"פ ספרי הרפואה והמדע, מחמש שכבות של תאים המונחות זו על גבי זו. ארבע שכבות עליונות דוחפות זו את זו, ומתחסלות בפרק זמן הנע בין 20 ל-25 יום. אילו הונח הצבע על ארבע השכבות העליונות של האפידרמיס הוא היה מתחסל גם כן באותו פרק זמן, לפיכך מחדירים את הצבע מתחת לאותן שכבות בפעולה חודרנית, באמצעות מחט חשמלית, שמטבעה היא כירורגית. וכשהכל מתנהל כרגיל גורם התהליך לירידת כמות מועטה של דם.

יתכן שעל ידי ההחדרה הפנימית ניצלים מחשש של חציצה בטבילה, אולם לעומת זאת, בהחדרה פנימית מתעורר איסור לאו מן התורה של כתובת קעקע, ולכן אסור לעשות איפור קבוע. זוהי דעת רוב הפוסקים.

אולם אם האיפור כבר נעשה והשאלה הוא רק לעניין חציצה בטבילה - יש להקל בדבר. כן הוא דעת הראשל"צ הרב מרדכי אליהו זצ"ל.

אולם במשך הזמן, כשהאיפור מתחיל לדהות והאישה מקפידה על כך, יש בכך חשש לחציצה.

בהצלחה - מנשה ישראל

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה