אמונה

געגועים לאמא שנפטרה

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכולכם, אני רוצה להודות לכם על האתר הנפלא שלכם ועל השיעורים המאוד מעניינים שאתם משדרים בכל שעות היום בטלויזיה, לרוב אני צופה בשיעורים אלו, כמעט שום תוכנית שיש בטלויזיה אל מעניינת אותי כי מה שמשדרים זה כ"כ לא חינוכי או דבר שיכול לתת לאדם השקפה בחייו אלא עוולות וטיפשות כמו התוכנית הכי מטופשת "האח הגדול", אז המון תודה שיש את השיעורים שלכם. אני כותבת לכם כי אני צריכה עזרה. לפני 5 שנים אמי נפטרה, אומרים שהזמן הוא התרופה הכי טובה ועם הזמן הפצע מגליד ופחות מתגעגעים, אך אצלי זה לא כך. אני מאוד מתגעגעת לאמי וכל יום זה יותר קשה, אני כ"כ כ"כ רוצה להרגיש אותה ולראות אותה ולחבק אותה וכשאני לא יכולה כי היא מתה אז אני מרגישה שהנשמה שלי סובלת, אני לא מסוגלת לזה יותר מדי פעם בוכה מרוב געגועים, אני כל ערב שבת בהדלקת נרות אני שמה לה צדקה לעילוי נשמתה ומספרת לה עד כמה אני מתגעגעת. העצב מאוד מאוד גדול שלפעמים אני אומרת לאמי ולהשם שאני רוצה ללכת לאמי אך אני מציאותית ויודעתת שאיני יכולה כי עלי להשאר בשביל ארבעת ילדיי שזקוקים לי וגם המחשבה ללכת לעולם הבא ולהשאיר אותם בעולם הזה בלעדיי כמו שאמי עשתה לי קשה לי מאוד, הייתי מאוד רוצה שתעזרו לי למצוא מישהו שיכול לתקשר עם העולם הבא בכדי שאוכל להרגיש או לשמוע את אמי. ואם אפשר שהרב יצחק פנגר יצור איתי קשר כי אני יודעת שהרב יכול לעזור יש לו השפעה עצומה. אני שוב מודה לכם ומקווה שתוכלו לעזור לי. תודה, רינת.

תשובה

לכבוד השואלת,

את בודאי רוצה שהאמא תהיה במקום טוב.

לפי מה שהבנתי, ככל שממשיכים את הנשמה חזרה לעולם הזה ע"י מחשבתינו התמידי, זה יכול לעכב עליהם מלעלות יותר, והרי חז"ל הגידו "על המת נגזרה גזרה שישתכח מן הלב" (רש"י בראשית לז-לה).

ולכן אם את מבקשת רק לדעת שהיא נמצאת במקום טוב ושמצבה כבר הגיעה לתיקונה, העצה היא שתתפללי להקב"ה שנשמת האמא תקבל רשות להופיע אליך בחלום ושאת תוכלי להבחין מתוך החלום אם מצבה טוב. ואחר שתתפללי אל תצפי שוב מתי שזה יבוא [לפי שזהו הכלל בתפילותינו, אם מצפים לענייה מיידית, אין התוצאה מגיע (ע"פ גמרא סנהדרין צז.)], ובעזרת השם יבוא זמן ותוכלי לראות שהקב"ה ענה לתפילתך.

אמנם כאשר כבר תדעי ששמה למעלה הכל בסדר, שוב אל תבקשי שזה יתגלה לך עוד ועוד כי יתכן שזה טרחה לנשמה וכמובן שאין רצונך לגרום לזה.

ויהי רצון שתזכי לדעת שהאמא הגיע למנוחה נכונה - כל מעשה שאת עושה לזכותה - כגון נתינת צדקה, עשיית מצוה, אמירת ברכה - וכן כל הנעשה ע"י ילדיך, היא עלייה עצומה לנשמת האמא ובודאי שהיא שמחה כאשר את והמשפחה גורמים לה נחת וזכיות למעלה בכל יום מתוך עולם הזה. וכמובן שהיא גם מתפללת משם לשלומכם ולטובתכם בעולם הזה.

בברכה, רב נחום 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה