אמונה

בריאת העולם ושאלות באמונה

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב! אני בחור ישיבה בן 22, ב"ה לומד טוב ומשתדל ללכת לפי רצון ה´ בכל מחשבותיי ומעשיי. יש לי שתי שאלות שמפריעות לי ואני חושב שאם אקבל תשובה מספקת עליהן אוכל לעבוד את ה´ הרבה יותר טוב והרבה יותר מהלב: 1. אני מבין מדוע אנו צריכים להאמין בה´ אך אני לא מבין איך אנחנו יכולים להשתדל לעבוד את ה´ ולדבוק בו בכל דרכינו כשאיננו מרגישים שום דבר מהנועם שבכך, כלומר אין לנו אפילו מושג מה ההרגשה (אם אפשר להגדיר זאת כך) בעולם הבא. אם הייתה לנו מעט מהרגשה זו (כמו שיש לאלו שמתו מווות קליני לדו´ג) זה היה מדרבן אותנו לעבודת ה´ כי הדברים לא היו באוויר. 2. קשה לי להבין את זה שהקב"ה הכפיף את עצמו לעולמו והוא נמצא בצער כל עוד אין משיח. אני מרגיש שאנו חיים במעין משחק, שהרי הקב"ה תמיד יכול לגאול את עצמו. עניין זה מפריע לי לעבוד את ה´ באמת. הדברים האלו ממש בנפשי, אשמח לקבל גם הפניות לספרים, מקורות (את היסודות כגון דרך ה´ לרמח"ל אני מכיר)

תשובה

 
בס"ד
שלום וברכה,
לדעתי עליך ללמוד יותר לעומק את הנושא של משמעות החיים כדי שהדברים יתחדדו בלבך.
1) לגבי שאלתך, ודאי שאנו יכולים להרגיש מושגים רוחניים, כי אנו ישויות רוחניות. אתה נשמה המשתמשת בגוף, ואתה ודאי מסוגל להרגיש מהנועם הרוחני של הבורא. לבעלי חיים אין בושה ואין אושר, ואין אהבה ורחמים - כי הם שייכים לעולם הזה, יש להם רק נפש, שהוא חלק רוחני זעיר מאוד ממה שיש לאדם.
אז הכר את עצמך: השמחה והאושר שאתה חש ברגעי שמחה גדולים, הם אחד חלקי מיליוני מיליונים מהאושר והחדווה של העולם הבא. ומנגד הבושה והדיכאון יתנו לך מושג על הגהנום של העולם הבא.
גם רגש הרחמים הוא לא טבעי, ומגיע מבורא עולם. עובדה שחתול רואה חתול אחר נדרס ולא מתייחס, אך לך כואב הלב. הקב"ה נתן לך את הלב הזה, כי הוא עצמו מרחם, והרחמים מקורם אלוהי. ואתה עצמך חלק אלוק ממעל.
ואתה בהחלט מסוגל להרגיש את אהבת השם. עליך פשוט להתבודד יותר ולדבר עם הקב"ה במילים שלך ובשפה שלך, לספר לו על הלבטים והמחשבות שלך, דבר אליו עם פתיחות שבה אתה מדבר לחבר טוב אך עם כבוד שנותנים לאבא מלכותי, ותראה ששערים יפתחו בפניך בעזרתו יתברך.
2) הקב"ה יכול לגאול את עמו, כמו שהוא יכל לברוא את כולנו מיד בגן עדן... אך לא זו המטרה של הבריאה! אנו צריכים לזכות לגאולה, ועלינו לעמוד בנסיון שהקב"ה הציב לפנינו כדי לזכות בעולם הבא. בברכה, דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה