זוגיות

מה בין כיבוד ההורים לכבוד האשה?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! שאלה לי אליך שמטרידה אותי המון בחיי הזוגיות שלי עם בעלי.... כשאנחנו נמצאים אצל חמותי...אז תמיד דברים שההורים של בעלי מבקשים לעשות הוא עושה את זה ישר בלי להגיד רגע או לדחות. הוא טוען שכיבוד הורים מאוד חשוב ואפילו יותר חשוב מכיבוד האשה. אכן יש דברים שאני מבקשת מבעלי והוא מכבד ועושה ויש הרבה דברים שאני מבקשת והוא דוחה ואומר לי רגע...ואז זה מרגיז אותי ואני ישר אומרת לו מעניין שדברים שההורים שלך מבקשים אתה ישר עושה ולי אתה דוחה ואז הוא עונה "בתמימות" זה כבד את אביך ואת אמך..ואז אני "נדלקת" ומתחילה להתעצבן ולכעוס וזה מביא אותי לחטא.. שאני כועסת ומרימה עליו קול...השאלה שלי מהי ההלכה בעניין?? האם אני מתנהגת כמו אחת שמקנאה "מחמותה וחמה" או מאגו או שבאמת כבוד ההורים יותר חשוב מכבוד האשה? ואם כן למה רשום מכבדה יותר מגופו?? והאם תוכל להסביר לי את משמעות הפסוק מכבדה יותר מגופו? מה זה אומר מבחינה מעשית?? האם יש סתירה עם מצוות כיבוד הורים לכיבוד האשה ואיך אמור להיות האיזון?? שניהם באותה מידה או שאחד יותר ואחד פחות?? אני צריכה לקבל תשובה ברורה כי זה גורם לנו לפעמים לבעיות בשלום בית....והייתי רוצה לדעת כיצד לנהוג...

תשובה

שלום וברכה

ראשית אסביר לך את הסיבה הטבעית להתנהגותו של בעלך וכך לא תכעסי עליו ולא תגיעי למחוזות שאינך חפצה בהם.

בעלך מרגיש איתך כשותף ולכן פעמים רובת הוא ירצה שאת תעשי את מה שאת חפיצה ממנו או שלא סבור כרגע שמחובתו להתאמץ עבורך. לעומת זאת לבן אין דרישות מההורים שיכבדוהו ואינו חושב שההורים יעשו דברים במקומו ועל כן הציות אליהם הוא מהיר יותר והדברים פשוטים.

בעלך לא מבין כל כך את הסיבה למעשיו ועל כן הוא ממציא דברים ליישב את מעשיו, אבל ברור שהסיבה היא כפי שכתבתי. בוודאי שאין בכלל קשר לשאלה מי קודם למי - האישה או ההורים - למקרה שלך, שלא מדובר בדרישה שלך שבעלך יוותר מכיבוד ההורים, אלא את מבקשת שבעלך יתחשב בך כמו שהוא מתחשב בהורים ודרישה זו היא נכונה אבל ניתן להבין את התנהגותו של בעלך כעת. לקוח הרבה זמן לגבר ללמוד לכבד את אשתו כראוי. הדרך הנכונה לקבל את הכבוד המגיע לך מהבעל הוא, לתת לבעל את הכבוד הראוי שהוא רוצה ובכך מקבלים חזרה את הכבוד. עצה זו נכונה גם לגבר שחפץ שאשתו תכבד אותו, שעליו לכבד את אשתו וכך גם הוא יקבל את המגיע לו.

הכוונה בדברי חז"ל ומכבדה יותר מגופה, היא שכאשר הבעל והאישה צריכים דבר מסויים, נניח בגד, ואין להם די כסף לקניית שני בגדים גם לו וגם לאשתו, חובה על הבעל לתת לאשתו ולוותר על הצורך שלו.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה