אמונה

למה יש לי הרבה שאלות על אמונה?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה תבורכו! לאחרונה אני מאד מבולבלת. ולא, לא ברמה של אין או יש בורא לעולם. יצא לי לבקש אישה שגוססת מסרטן כאשר יש לה בבית עוד 9 ילדים לחתן, מתוכם ילדים קטנים ממש. אני רואה ושומעת ויודעת על אנשים חולים, נזקקים, מתמודדים עם דברים כאלו ואחרים ואני שואלת למה ????? למה צריך את כל הסבל והייסורים הללו? הלב שלי חלש רק מלדעת על הדברים הללו. איך מתמודדים עם דברים כאלו? למה זה טוב? הרי הכל בא לכפרה על עוונות, ואם יש לנו (עמ"י) כל כך הרבה עוונות - למה הקב"ה פשוט לא מכלה את הרשעים. או כפרה בדברים אחרים. אנשים עוברים כאלה ייסורים שאי אפשר להכיל כבר. ואני רק שואלת למה ממעקי ליבי הכואב. בבקשה לא! להפיץ את כתובתי. ושוב, תודה על אפשרות לשאול. יישר כח

תשובה

שלום רב!

שאלה טובה, אבל לא חדשה. הדבר הראשון הוא לזכור כמה טוב יש בעולם, ולא לשכוח כמה אימהות ברוכות ילדים מגדלות אותם, ומחתנות אותם בחסד וברחמים, וכמה העולם כולו מלא בחן ובחסד העליון. האנשים נהנים מבריאות, פרנסה ונחת וכו'. הרע בעולם, מיעוטו הוא, בעוד הרוב עושה חיל, ועלינו מוטל להודות בשיר ובשבח על הכול.

שנית, מן החובה לדעת שאין התכלית בטוב עולם הזה. ובמסכת אבות פרק ד: משנה טז [יז] רבי יעקב אומר העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא - התקן עצמך בפרוזדור כדי שתכנס לטרקלין: העוה"ז הינו הכנה בלבד, ולכן כאשר נראה אישה צדיקה שעולה לעולם שכולו טוב מהרה, הרי זו מוכיח שהיא כבר זכתה לתקן את כל מה שהיא אמורה לתקן וכעת היא מקבלת את שכרה הגדול הצפון לצדיקים לעולם הבא ולמה נעכבה כאן בעולם הזה כאשר כבר הגיע זמנה לקבל את שכרה.

הצלחה וברכה ובשורות טובות,

יעקב משה


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה