חברה והשקפה

שמירת תורה בסתר

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום, רציתי לשאול שאלות בסיסיות באמונה, אני אומר מראש שלמרות שהשאלות יכולות להישמע מוזרות אשמח אם הרב יענה לי עלייהם כדי לפרוץ דרך בנושא האמונה אצלי. השאלות הן ברורות שמאוד הייתי רוצה עלייהן תשובה ואני אתחיל: יש אצלי מעין מחשבה שלא עוזבת אותי שבעצם הרבנים וכל השומרי תורה ומצוות בסתר לא שומרים ועושים מה שהם רוצים כי זאת עובדה שישנם מלא דתיים שמחפפים ואי אפשר לדעת מה הם מקיימים ומה לא. השאלה היא איך ניתן להוכיח לי שבאמת אסור בימנו לעשות א´ ב´ ג´, כי הצד השני אומר לי שאולי בעצם כולם עובדים עליי וגם הרבנים רואים בסתר טלויזיה ועושים עוד דברים שאי אפשר לי לדעת שלא. עוד שאלה עד כמה בעצם יהיה מותר לי בתור אדם שרוצה להתחזק מאוד אפילו להשתמש בדברים כמו טלויזיה, מחשב, פלאפון, ומה יכול בעצם למשוך אותי להתנטק מהדברים האילו הרי מבחינת הנאה בחיים יש הנאה גם מהקדושה וגם מהטומאה להבדיל אז מי יכול להבטיח לי שההנאה מהקדושה היא גדולה יותר ומי יכול להבטיח לי שיש היום בכלל טומאה, סתם למשל, אולי זה לא נכון, איך אני יכול לדעת במאה אחוז שיש היום טומאה, עכשיו, גם אם יוכיחו לי שיש טומאה היום הרי ידוע גודל מעלת החטא שלאחר מכן שב בתשובה אז אני יכול לומר אני אשאר עוד קצת בחיי היום היום הרגילים... השאלה העיקרית היא כמה שינוי כבר צריך להיות אם אני רוצה לחזור בתשובה, למה צריך להיות שינוי כזה גדול. אני מכיר אנשים שאומרים שאהיה פראייר אם אעזוב כל כך הרבה דברים לטובת חיי הדת ואני מכיר אנשים שאומרים שזאת זכות אבל אני לא רוצה להיות ניזון לא מאילו ולא מאילו כי אני זה אני, ולי יש את הבחירה שלי ואת האופי שלי, אני רוצה להגיע לבחירה לפי הנתיב שלי וכרגע אני לא יודע מה הדרך הנכונה בשבילי כי הכל הוא בר סטירה, גם כל מה שתנסה להוכיח לי זה הכל על פי נקודת המוצא שלי שמי אמר שגם היא נכונה, בקיצור הכל בחזקת חוסר וודאות גמורה בעולם הזה כי בכל דרך שתרצה ללכת אתה יכול לומר אולי זה לא נכון, אז אמרתי פשוט צריך לזרום ומה שארגיש אעשה.. אם תוכל לעזור לי אשמח, תודה, תומר.

תשובה

שלום רב!

שאלות טובות ודברי טעם.

יש לזכור שהתורה והמצוות, רבנים, דת ודתיים, אינם חדשים, אלא מימות אברהם יצחק יעקב יוסף משה אהרן דוד שלמה, ובמשך אלפי שנה עד היום. יש מחפפים היום, וכאלה היו תמיד, וזה לא סוד. אך רוב רובם אמיתיים ורציניים הם, בעלי יראת שמיים בסתר ובגלוי.

דבר שני, יש לדעת כי החזרה בתשובה היא קלה ולא קשה. רק בהתחלה קצת קשה, ואחר כך קל מאוד טוב ונעים. מותר להשתמש ברוב מכשירים שכתבת והזכרת, והעיקר: שמירת שבת, כשרות מטבח ומאכלים, תפילה ותפילין. גם נושא קביעת עיתים לתורה היא חובה. וכן הצניעות, דהיינו חיים מרוסנים מבחינה האישית - משפחתית, כלומר שמתחתנים כדת משה וישראל, שומרים טהרה, היינו דיני נידה, ומתרחקים מכל מיני קשרים מפוקפקים אחרים, לא בחיים ולא בסרטים.

מרוויח העיקרי מכל זה, הינו האדם בעצמו, הזוכה בזה לחיי העולם הזה ולחיי העולם הבא. יש לו סיפוק מפיתוח וטיפוח אישיותו, ואף עושר ואושר מבני ביתו וילדיו וכל צאצאיו, וגם נצחיות נשמתו ונפשו.

ברכה והצלחה,

יעקב משה   


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה