חינוך ילדים

בעיית זהות מינית

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הבת שלי בת 20 גילתה לי שיש לה בעית זהות מינית והיא נמשכת לבנות ויש לה "חברה- בתזוג .כמובן שהייתי בשוק טוטלי בהתחשב שהיא בוגרת אולפנא ומגדירה את עצמה כדתיה.ניסיתי להסביר לך שזה איסור חמור מאד, אבל לטענתה האיסור הוא בין זכרים ולא בין נקבות אני מנסה לשכנע אותה לצאת מזה והיא אומרת לי שזה לא מתוך בחירה ככה היא. מה לעשות אני אובדת עצות ומאד לחוצה מזה ,ואיך אפשר לעזור לה?

תשובה

שלום וברכה

עצם הנטיה כשלעצמה אינה יכולה להיות מוגדרת כפסולה. יתכן בהחלט שזה קצת מולד אצלה. אולם על אף שיש לה נטיה כזו אין זה מצדיק להיות עם בת זוג בצורה אסורה. הקב"ה נותן כוח לכל יהודי להתגבר על משיכותיו ונטיותיו שאינם על פי התורה וכשם שמי שיש לו נטיה לגנוב או לאנוס אינו נפטר מהדין בתואנה שיש לו משיכה לכך כך גם בדבר הזה.

ברמב"ם מבואר שהדבר  אסור על פי הגמרא שמפרשת את הפסוקים וז"ל הרמב"םהלכות איסורי ביאה פרק כא' (ח) נשים המסוללות זו בזו אסור וממעשה מצרים הוא שהוזהרנו עליו שנאמר כמעשה ארץ מצרים לא תעשו אמרו חכמים מה היו עושים איש נושא איש ואשה נושא אשה ואשה נשאת לשני אנשים אע"פ שמעשה זה אסור אין מלקין עליו שאין לו לאו מיוחד והרי אין שם ביאה כלל לפיכך אין נאסרות לכהונה משום זנות ולא תיאסר אשה על בעלה בזה שאין כאן זנות וראוי להכותן מכת מרדות הואיל ועשו איסור ויש לאיש להקפיד על אשתו מדבר זה ומונע הנשים הידועות בכך מלהכנס לה ומלצאת היא אליהן:

וכך אף נפסק בשולחן ערוך אבן העזר סימן כ'
(ב) נשים המסוללות (פי' המשחקות ומתחככות) זו בזו, אסור, ממעשה ארץ מצרים (ויקרא יח, ג) שהוזהרנו עליו. וראוי להכותן מכת מרדות, הואיל ועשו איסור. ויש לאיש להקפיד על אשתו מדבר זה, ומונע הנשים הידועות בכך מלהכנס לה ומלצאת היא אליהן:

ישנם בנות שהנטיה שלהם היא רק לבנות ולא לבנים כלל והם לא יכולות להינשא לאיש ללא טיפול כפי שנראה בהמשך ויש רבות שאף שנמשכות לבנות הם נמשכות אף לבנים ואלו צריכות להתחתן ובעז"ה לעל יד החתונה מתגברת הנטיה לבנים ונחלשת המשיכה לבנות.

ישנו אירגון עצת נפש שמסייע מאוד לבנות ולבני להתגבר על הנטיה הזו >אציין עוד שיש להיזהר מאוד שלא לפגוע ברגשותיה הדתיים ולא לומר שהיא לא יכולה להיות דתיה אם יש לה נטייה פלונית או אלמוניתכי הדבר לא יסייע לה להשתחרר מנטיה זו אלא להיפך יתן לך לפרוק עול לגמרי חלילה.

בהצלחה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה