שאל את הרב - כללי

פתרון חלום ודרך השם

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד כבוד הרב שלום, יש לי 2 שאלות: א) לפני מספר חודשים חלמתי על מצב שבו אני רץ ומנסה לרוץ הכי מהר שאני יכול אבל משום מה אני נופל ויש לי מעין כאב בחלק האחורי של הירך. השבוע חלמתי חלום דומה רק שהפעם אני רץ ורק מרגיש את הכאב בחלק האחורי של הרגל ולא נופל. החלום הזה חזר לפחות 3 פעמים לפני מספר חודשים והשבוע הוא חזר פעם נוספת. לכן יש מסר מסוים מהשמיים. אשמח מאוד אם תוכל להסביר לי ולפרש את החלום. ב)הרמח"ל בספרו דרך השם בחלק א´ על הפרק במין האנושי(סעיף ח - י"ב) מדבר על כך שכשאדם מת הגוף חוזר לעפר בכדי לעבור התכה כחלק מהתיקון לחטא של אדם הראשון אך בהמשך הוא אומר שבעולם הנשמות תהיה הנשמה ושם היא תשכון במעלה ובתענוג. רציתי לדעת מדוע הוא אומר כך הרי יש את צער חיבוט הקבר והצער של הנשמה שנפרדת מהגוף וגם גזר הדין. יש הרבה צער לנשמה שמגיעה לעולם האמת.כיצד ניתן ליישב את זה? ג) האם יש סגולות וכדומה בכדי להניצל מצער חיבוט הקבר? תודה רבה!

תשובה


שלום רב!

חלום טוב ראית!
אות וסימן הוא לשאיפות טובות ורוחניות שלך, כי סופם להתגשם, רק לא להתייאש מהם, ולא להרפות מהם, וסוף הכבוד לבוא!

בעולם הנשמות תהיה הנשמה, ושם היא תשכון במעלה ובתענוג, הוא אחר גמר כל הדינים, וזיכוכי הנשמה וצירופיה, ואז תתענג על השם.

במסכתות קטנות מסכת שמחות ספר חיבוט הקבר פרק א: אמרו חז"ל הדר בארץ ישראל, ומת בערב שבת ונקבר קודם שתחשך השמש בשעת תקיעת שופר, אינו רואה חיבוט הקבר,
וכל מי שאוהב צדקות, ואוהב תוכחות וגמילות חסדים, ומכניס אורחים, ומתפלל בכוונה, ואפילו דירתו בבבל, אפילו דינה של גיהנם אינו רואה, שנאמר קראתי מצרה לי אל ה' ויענני מבטן שאול שועתי שמעת קולי.
אמשול לכם משל למה הדבר דומה לשלשה אנשים, אחד עובד אדמה, ואחד עוסק בתורה, ואחד עוסק בכסף ובזהב, הגיע זמנו של עובד אדמה ליפטר מן העולם, ואומר להם תנו לי מעמלי בעולם הזה, ואלך ואשא לבית עולמי, ולא אלך ריקם לשם, אומרים לו והלא עובד אדמה הייתה, והאדמה של הקדוש ברוך הוא, שנאמר לה' הארץ ומלואה תבל ויושבי בה.
הגיע זמנו של עוסק בכסף ובזהב ליפטר מן העולם, ואומר להם תנו לי מעמלי שעמלתי, ואלך ואשא, ולא אלך רקם, לבית עולמי, אומרים לו שוטה והלא כסף וזהב של הקדוש ברוך הוא, שנאמר לי הכסף ולי הזהב.
הגיע זמנו של עוסק בתורה ליפטר מן העולם, ואומר להם תנו לי מעמלי שעמלתי בעולם הזה, ואלך ואשא לבית עולמי, ולא אלך רקם, אומרים לו צדיק ישר ונאמן, היאך נתן לך מעמלך, והלא עוסק בתורה היית, ותורה מאירה לפניך, והב"ה יקבלך בסבר פנים יפות, שנאמר בהתהלכך תנחה אותך בשכבך תשמר עליך והקיצות היא תשיחך, ולך תהיה צדקה לפני ה' אלהיך, מלאכי השרת יוצאין לקראתך, ויאמרו לך שלום בואך, שנאמר אז יבקע כשחר אורך וארכתך מהרה תצמח והלך לפניך צדקך כבוד ה' יאספך.

ברכה והצלחה;

יעקב משה

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה