שאל את הרב - כללי

אמיתות התורה שנמצאת בידינו כיום ואמיתות התורה שבעל פה

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הקב״ה נתן עשרת הדברות בסיני ואמר למשה ללמד את העם את החוקים והמשפטים. משה לימד את העם במשך ארבעים שנה את כל החוקים והמשפטים אשר צווה עלינו הקב״ה. והתורה לא היתה כתובה בזמן משה זה לא יכול להיות. עדיין חכמינו לא מצאו את הסודות של התורה עד היום. זה שכל אחד מפרש את התורה לפי דעתו זה עדיין לא אומר דעה זו אמת סופית. אבקש את תגובתכם על זה ואיתכם הסליחה

תשובה


ברכה ושלום!

נאמר בפרשת וילך: וַיְהִי כְּכַלּוֹת מֹשֶׁה לִכְתֹּב אֶת דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת עַל סֵפֶר עַד תֻּמָּם: וַיְצַו מֹשֶׁה אֶת הַלְוִיִּם נֹשְׂאֵי אֲרוֹן בְּרִית יְיָ לֵאמֹר: לָקֹחַ אֵת סֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה וְשַׂמְתֶּם אֹתוֹ מִצַּד אֲרוֹן בְּרִית יְיָ אֱלֹהֵיכֶם וְהָיָה שָׁם בְּךָ לְעֵד וגו':
מכאן ניכר בבירור, שהתורה הייתה כתובה בזמן משה.

ובמסכת אבות פרק א משנה א: משה קבל תורה מסיני - ומסרה ליהושע - ויהושע לזקנים - וזקנים לנביאים - ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה וכו'. ע"כ.
הכוונה היא לפירוש תורה הכתובה, הנקראת 'תורה שבעל פה', היא תורה המסורה. זאת אומרת, שיהושע בן נון היה התלמיד של משה, והוא לימד את הזקנים, והזקנים לימדו את הנביאים וכו', וכן הוא עד היום הזה. התלמידים לומדים מרבותיהם תורה, וכך יכולים ויודעים לפסוק דינים והלכות, מצוות והוראות.
הקדוש ב"ה אומר לנו בפירוש, לסמוך על חכמי הדורות!

הצלחה וברכה


 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה