אמונה

הרגל הלשון למילות שקרים וכזב

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, הנני חוזרת בתשובה וקיבלתי על עצמי עול מלכות שמיים מלא כבר קרוב לשנתיים ברוך ה´.. שזיכה אותי. לאחרונה אני שמה לב לבירורים אישיים שלי שאני נופלת בדיבר החשוב לא לשקר.אני נמצאת בבושת פנים עקב סיטואציות די מרובות בחודשים האחרונים שלשוני לצערי הרב מורגלת בדברי שקר , כמובן שלא מדובר בשקרים קיצוניים אך עדיין לפעמים הם לא דברי אמת מן שינוי של הדברים אם כך נכון להגדיר. אני מוצאת את עצמי לפעמים משקרת כדי להצדיק את עצמי.והמצפון שלי מאוד משפיע עליי, אני עובדת קשה על המידה הנוראית הזאת .. אני מצטערת וליבי באותו רגע נהייה כבד ואני מייסרת את עצמי בהרגשה של - מה יהייה ביום הדין שלי? ומיד מביעה חרטה ועושה וידויי בפני אותו אדם או לאדם אחר (שיחת חברים) ובלילה בזמן קריאת שמע שעל המיטה לפני הוידוי של אותו יום לרוב אומרת את הוידוי בפה מלא ובבושת פנים מלא ובדמעות ומבקשת לחזור בתשובה לפניו יתברך ושיעזור לי לתקן מידה נוראית זאת, אך שוב לאחר זמן מה שוב נופלת לסיטואציות שאינני מבינה איך אני נתקלת ונופלת בהם בהם שבסופו של דבר השקר עדיין יוצא מפי. אני מרגישה מאוכזת מעצמי ואף כעס על עצמי בזה שאני לא יודעת איך לעשות תשובה אמיתית ונכונה בדבר הזה? האם יש באפשרותך לתת לי מענה להקל עליי ? או עצה שתוכל להקל עליי לתקן את המידה הזאת בעבודת ה´ יתברך? תודה לך, מעריכה מראש את כנותך בדבר.

תשובה

שלום וברכה

ראוי לדעת שיש שני סוגי שקר. יש שקר שהוא כדי להרוויח ממון ודבר זה הוא באיסור לא תשקרו. יש מצווה נוספת שלא לשקר בסתם ללא קשר לריווח והפסד.

הדיוק של האדם להעביר דברים ככתבם וכלשונם הוא קשה מאוד וכל אדם מוסיף מעט גוזמא לדברין ומשפץ את הדברים. כדי להגיע למידת האמת לאמיתה, ולא היכשל כלל בדברי שקר היא מהעבודות הקשות במקדש אחד מגדולי עולם בשם רבי רפאל מבראשד אמר על עצמו שהוא עבד על עצמו במשך 20 שנה כדי להינצל לגמרי מכל טיפת שקר, (זאת אומרת שעד 20 שנה הוא עדיין נכשל פה ושם בשקר ואם כן, אין לך לחשו שכל כך מאימת השקר. ברגע שקיבלת על עצמך ואת מנסה לעשות הכל כדי להגיע למידת האמת האמיתית ולא להוציא דבר שקר מהפה, את כבר בדרגה של דוברת אמת ואת אהובה ורצויה לבורא עולם. הסירי דאגה מליבך וה' הטווב יתן חן וחסד להולכים באמת ובתמים.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה