אמונה

מהו רצון הבורא ממני?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה! שאלתי היא: כיצד אנו יודעים בחיינו שמה שאנחנו עושים הוא באמת גם רצון הבורא? מהם הקריטריונים לפיהם אנחנו יכולים לאמוד ולומר מצבים אלו בחיינו הם רצונו של הבורא וזה מה שנכון לנו? לדוג´ מקום עבודה, תעסוקה, מקצוע לחיים, דרכי התנהגות והתנהלות בחיי חברה? מה הלמידות שעלינו ללמוד מכל סיטואציה שבאה עלינו, שהרי לא סתם קורים דברים, בורא עולם רוצה ללמדינו משהו? כיצד יודעים מהי הלמידה הרצויה? האם שינוי במהותינו הפנימית זהו גם רצון הבורא ולא מהסטרא אחרא?

תשובה

שלום וברכה

בענייני מקצוע וכו' יש להיות בטוחים שאין בעבודה זו שום איסור וברגע שאין בזה שום איסור הלכתי הדבר מותר ורצוי לבורא כאשר אנו עושים זאת לשם שמיים כדי להתפרנס ולחיות ולקיים את המצוות כראוי.

בענייני מידות יש ללמוד ספרי מוסר שמלמדים אותנו את הדרך הנכונה לחיי מידות נכונות על פי התורה כדברי חז"ל ולהשתדל להתנהג לפי הנלמד.

קשה מאוד לדעת מה נלמד מכל דבר שאנו רואים. יש לבקש מבורא עולם לסייעתא דשמיא ולומר בכוונה את התפילה מספר התהילים פרק פו' (יא) הורני ידוד דרכך אהלך באמתך יחד לבבי ליראה שמך: ולנסות להשתמש בשכל שקיבלנו מבורא עולם כדי להבין את מסרי בורא עולם. כאשר האדם רוצה להבין את רצון ה' בורא עולם פותח לו שערים כדי להבין את מה שמוטל עליו.

עלי והצליחי,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה