חברה והשקפה

עד כמה גרוע להחטיא את העם?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, דיברתי עם מישהו על המוסר בתורה ואמרתי לו שזה המוסר הכי טוב והכי נכון אז הוא שאל אותי על 2 מקרים שלדעתו לא מוסריים - האחד זה שלקחו את רבקה מביתה כדי שתהיה אשתו של יצחק כבר כשהיא הייתה צעירה מאוד והמקרה השני הוא שאליהו הרג את מאמיני הבעל לאחר שהוכיח להם שהוא צודק... לעצמי אני יכול להבין עד כמה זה גרוע להחטיא את העם ולהבין שלקחו את רבקה מביתו של רשע אבל איך אני מסביר את זה לאדם חילוני שמשווה את הרג מאמיני הבעל לג´יהאד האסלאמי שהורג בשם הדת? חשבתי על כמה תשובות אבל תשובות אלו לא יתקבלו ע"י אדם חילוני...

תשובה

 
בס"ד
שלום וברכה,
רבקה רצתה להתחתן עם קרוב משפחתה הצדיק יצחק, ולא עם בן של עם זר. היא הגיעה מרצונה ולא נלקחה בכח, ועשתה זאת בשמחה לדעת אביה ומשפחתה. גם לא נאמר שהם התחתנו מיד. יש גם לזכור שבימים עברו הבגרות היתה בשלב מוקדם יותר, כאשר ילדים בגיל 13 כבר היו מספיק בוגרים שכלית ונפשית לעבוד, להקים משפחה, ואפילו לצאת לקרב להילחם. אנשים בעבר היו שונים מאוד מהיום, וגם אצל בנות הבגרות היתה מגיעה בגיל מוקדם יותר.
אליהו הנביא לא הרג את "מאמיני הבעל" אלא את נביאי הבעל השקרנים, שהיו יהודים שיצאו מעם ישראל וכפרו מרצונם בתורה, ולא רק כפרו בתורה, אלא הסיתו את העם לעבוד עבודה זרה וגרמו לבצורת ורעב, ועוד הם התנגדו לנביאי ישראל האמיתיים ורצו בהשמדת התורה והנביאים. הנתונים ההיסטוריים מלמדים אותנו שהאלילות בימים הקדומים כללה זנות, רצח, עריות ושחיתות מוסרית, וזו היתה סיבה נוספת להלחם בהם. בשונה מדתות אחרות, תורת ישראל לא רודפת גויים בעולם ומאלצת אותם להתגייר. אנו לא מסיונרים, ומצידנו שהגויים יעבדו את אליליהם בארצותיהם, אך אין מקום לשחיתות זו בארץ הקודש ובטח שלא ניתן לאותם רמאים ומאחזי עיניים להטעות את אחינו עם ישראל שקיבל את התורה במעמד הר סיני.
האיסלאם רדף עמים, המיר דתות בחרב, והיה מיסיונרי לאורך תקופות ארוכות. היהדות שמרה את מקומה לארץ ישראל ולבני העם היהודי בלבד, והרג נעשה רק במקרים הקיצוניים ביותר שכללו גם שחיתות מוסרית גדולה.

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה