הלכות ומנהגים

דעת ארגוני הבריאות העולמיים לגבי ברית המילה

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, ברית המילה נראית לי מנהג ברברי ובתור אדם חילוני אני מתכוון לא לבצע זאת בבני עקב המחקרים שמראים על כך שיכולים להיות סיבוכים רבים, על כך שהנזק הגופני במקום רגיש זה פוגע חד משמעית בהנאה בקיום יחסי מין ועוד סיבות רבות שמצאתי באתרים שונים

איני נעול בדעותיי ורוצה להשתכנע. אנא חזור אליי עם תשובות לטענות המופיעות בכתובת המצורפת. תודה, תומר

תשובה

שלום וברכה,
האתרים בהם קראת הינם אתרי הסתה מגמתיים, אשר נוצרו בידי אנשים מחוג השמאל המתנגדים לכל סממן יהודי ודתי. אנשים מסוג זה גם מסייעים לאוייבנו במאבקם בישראל. למעשה מיטב החוקרים של ארגוני הבריאות העולמיים הגיעו למסקנה שברית המילה מצילה את הגברים מהרבה מאוד מחלות מין, והיא אפילו ממליצה ליישם ברית מילה באפריקה בשל עובדה זו. מנגד זאת - אין כל הסכמה בקרב החוקרים שברית המילה פוגעת בהנאה המינית.
אם אכן היה נזק גופני ופגיעה בהנאה המינית כפי שהללו מתארים - הרי שעם ישראל היה כבר מזמן נראה לגמרי אחרת, כי אנו מקיימים מצווה זו לאורך אלפי שנים. ואמנם קיימת יחודיות לעם ישראל, אך היא נמצאת דווקא במצליחנות והחוכמה של בני העם היהודי, וזו סיבה נוספת להמשיך לחקות את מנהגיהם ומעשיהם של בני עמנו המיוחד בעולם.
המציאות מראה שיהודים עוסקים במצוות פרו ורבו לא פחות מגויים, וזה לא פוגע בהנאתם ולא ברבייתם. זאת בשונה מ"מילת נשים" הנהוגה באפריקה אשר חותכת איבר שלם אצל הבנות, ופוגעת בחייהן באופן ברור ונצפה גם בחיי הזוגיות.
עם זאת, אומרים שהנזק הפסיכולוגי גדול יותר מכל נזק גופני.
ואיזה נזק גדול יותר יכול להיות בחייו של יהודי, אשר מרגיש כל חייו שונה ומנותק מבני עמו, ו"מסתיר סוד" בגופו שאם יתגלה, יחשבוהו לגוי או זר שיהדותו מוטלת בספק.
בתור ילד, אם לא ישמור את סודו - יביטו בו ילדים אחרים בתמיהה בשירותים ויתלחשו אודותיו. בתוך בחור בוגר יתרחקו ויפרדו ממנו בחורות יהודיות מבית טוב, שיראו בו אדם זר המנותק מהזהות היהודית.
כאשר יגדל הילד לגבר וירצה לעשות ברית מילה בבגרותו - הוא יפחד לעשות זאת, והכאב הגופני וגם הנפשי של הברית יהיו קשים הרבה יותר עבורו כאדם בוגר שכבר מודע לאיבריו ובעל תפקוד מיני מלא.

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה