אמונה

אדם שחולה בסכיזופרניה, האם זה מעוונות?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, בעלי אובחן כחולה סכיזופרניה לפני כמה שנים. זה התחיל כשהוא החל בתהליך תשובה ונקלע ללחצים, דמיונות, בלבולים קשים עד לתופעות נפשיות וכרגע הוא לוקח טיפול שמונע את התסמינים והוא רגיל ברוך השם.רציתי לשמוע חיזוק בעניין. האם זה הגיע אליו מעוונות? איני יודעת. האם אם נתפלל על כך זה יעבור לו מתישהו בחיים? או שהשם הטביע זאת בו והוא צריך לקחת טיפול כל חייו? בעלי אברך, ורק רוצה את השם יתברך. האם יש טעם להתפלל זה על שזה יעבור לו? כי סכיזופרניה זאת מחלת נפש שלא שמעתי על מישהו שהתגבר עליה... רציתי שרב יחזק אותי בעניין. כי קשה לי. תודה ויישר כוח. (אני רוצה להדגיש שכבעלי לוקח טיפול הוא אדם רגיל לחלוטין)

תשובה

שלום וברכה

תמיד ניתן להתפלל על כל צרה ועל כל מחלה שתלך ותיעלם. אולם אין לך להיות עצובה חלילה, כשם שיש אנשים שחולים בסוכרת וחייבם טיפול כל חייהם כדי שלא ימותו כך יש אלו שצריכים לקחת כדורים עקב הפרשות שונות במוח הגורמים למחלת הסכיזופרניה.

אין יסורים בלי עוון אולם אי אפשר לדעת אם מדובר בחטא מגילגול קודם או מגילגולים אחרים וכן אין אפשרות לדעת אם מדובר בחטא פלוני או בחטא אחר ומשכך קשה מאוד להכריע מה יועיל בצורה רוחנית לרפ אאת בעלך.

בברכת הצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה