אמונה

איך מחזקים חברה שהיא חולת אפילפסיה?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שמי נופר מזור יש לי חברה שחולה באפילפסיה ואני תמיד מנסה לשמח אותה ולתת לך כוחות אבל תאמת אני חסרת אונים מחלה נוראית השאלה שלי איך אני יכולה להעביר לה אמונה הוא להדריך אותה לאמונה לתת לה יותר כוח למרות הכל?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

ראשית: כדי להגיד לה אפילו עד כמה שזה שהמחלה קשה ועם השלכותיה הקשות, אפשר תמיד להתפלל לה' שיסיר את המחלה ויקטין אותה. תפילות תמיד יכולות לבטל אפילו גזירות קשות, אין לנו מושג איזה עצמה יש לתפילות שלנו.

בנוסף: כדי שתקבעי ללמוד איתה ביחד  בספר חובת הלבבות שער הבטחון עם פירוש לב טוב פרק א חלק א (מומלץ ללמוד ישירות בפירוש עצמו כי הטקסט עצמו קשה להבנה), שם תראה שכל מה שעובר עלינו הכל מכוון ביד מכוונת ורחמנית מאת הבורא אפילו כשזה לא נראה כך. וודאי שאמונה הינה עבודה לא קלה, אבל היא כדאית כלשונו הקדוש "אך מהות הבטחון היא מנוחת נפש הבוטח".

דבר שלישי: כנראה מציק לה למה דווקא היא סובלת ? ועל זה כתוב בספרים שכל אדם לפני שיורד לעולם בוחר באיזה מצב יהיה לו יותר קל לעשות את רצון הבורא והאדם בוחר האם להיות עני או עשיר בריא או חולה, כמו שכתוב שלפעמים עושר שמור לרעתו, אם כך היא בחרה את המצב הזה כי רק ככה היא תוכל למלאות את תפקידה.

נ.ב כנראה שידוע לה ובכל זאת לא אמנע מלכתוב את הידוע לי על המחלה: ידוע שהתקף אפילפטי יכול להיגרם מתופעות סביבתיות כגון הבזקי אורות וצלילים מונוטונים, על כן יש להימנע מהבטה בליליה על הבזקי אורות למניהם, ומשמיעת צלילי הקשה, לעומת זאת טוב לשמוע ניגונים מרגיעים ושקטים, ובנוסף ע"י תזונה מבוקרת ניתן למזער ממש את ההתקפים, וכמובן שהישועה תלויה בחוזק האמונה לכן יש להאמין באמונה שלימה שהשם יתברך הטוב והמטיב ודאי ישפיע רפואה במהרה:

בברכה שתצליחו להתחזק באמונה

מנחם מנדל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה