שאל את הרב - כללי

כיבוד אב

  • י"ט תמוז התשע"ד
אא

שאלה

שאלה לגבי אבי. יש לי אבא שעשה לנו חיים לא קלים כל הזמן בבית היו צעקות מכות .הוא עשה לאימי חיים אומללים קילל היכה השפיל אותה .אמי ניפטרה מסרטן וגם שחלתה ייסר אותה ולא עזר אלא ההפך.לאחר שאימי ניפטרה הכיר בת זוג נוראית ממנו אישה רעה מאוד שבמקום לתקן וללכד את המישפחה עשתה ההפך .אני איש נשוי אם ילדים ניסיתי אולי לתת הזדמנות נוספת אבל גם סבא הוא לא היה .לא הביע התעניינות אישתי ואני עברנו תקופה בריאותית לא קלה הוא לא הביע התעניינות ולא רגש בקיצור לא התנהג כבעל לא לאבא ולא כסבא .רצוי לציין כי הוא רק עבד וביחד גם אימי פירנסו את המישפחה.החלטתי שאני לא יוצר איתו קשר .שאלתי היא האם אני עובר על כיבוד הורים האם אני מחוייב ליצור איתו קשר. הבעיה היא שכל קירבה עימו יוצרת המון צרות -צרות עין מבת זוגו לשון הרע מצידו ובת זוגו אווירה מאוד לא נעימה להיות בקירבם תחושה רעה של מרירות וסבל

תשובה

לכבוד השואל, 

קשה לשמוע על מצבכם.

אני מרגיש שכדי שתקבלו תשובה ברורה לגבי חיובכם, תצטרכו ליצור קשר עם רב מקרוב המכיר אתכם ואת פרטי מצבכם, ובכך הוא יוכל להדריך ולפסוק לכם כראוי.

ןמ"מ לא אמנע מלכתוב מה שיכול לשמש לכם כעצה טובה, דהיינו, שנראה לי שמצד הלכתי אתה יכול לקיים מצות כיבוד אב על ידי קשר מעשי - לראות אם האבא מרגיש בקו הבריאות ואם יש לו את כל צרכיו הגשמיים ממאכל ומשקה וביגוד. 

וזה תוכל לעשות באופן שלא יצא מזה לשון הרע ואי נעימות, על ידי שתטלפן אפילו פעם בשבוע (וכגון לפני שבת כדי להגיד שבת שלום) בכונה רק לשאול את האבא: "מה שלומך?" 

ותעשה את זה דוקא באופן שלא תיכנס לעוד שיחות וענינים, וזה, על ידי שרק תתמקד על השאלה של "מה שלומך?" ולא תשקיע יותר רגשות מזה בשיחה.

אם עצה זו תעזור מה טוב; ובאם לו, כדאי שתתקשר לרב שמכיר אתכם מקרוב להמשך הדרכה, וכנזכר.

בברכה שהשם יתן לך את הכוחות הדרושות, ושלא יסבלו  משפחתך מזה,

רב נחום

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה