חברה והשקפה

למה מתים חיילים?

  • כ"ב תמוז התשע"ד
אא

שאלה

אני אישה מאוד מאמינה אבל קשה לי מאוד על כל החיילים שנהרגים כול כך צעירים איפה בורא עולם למה לא מגן עליהם?? יש בי מין כעס על כל ההרג והמוות המיותר איפה אבינו שבשמיים??

תשובה

שלום וברכה

אין כל ספק שברוך ה' ניתן לומר שאנו רואים את השגחת ה' על כל צעד ושעל אלפי טילים נורים על מדינת ישראל ואין איש נפגע ברוך ה'. עשרות אלפי חיילים נמצאים בחזית האש ומאומה לא קורה להם. הסכנות הם איומות ובכל זאת אין הם ניזוקים. אמת שנהרגו 18 נפשות מישראל עד לשעה זו, ה' יעזור שלא יהיו עוד קרבנות, אמת שכל נשמה ונשמה היא עולם ומלואו וכל נשמה ונשמה יש לה משפחה סובבת הכואבת את האובדן הנורא יחד עם כל בית ישראל וה' יעזור שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו. אולם עלינו לזכור שכדי שלא ימותו כלל חיילים ואזרחים במערכה זו אנו זקוקים לניסים של ממש, כי בדרך הטבע אין סיכוי שלא ינזקו חיילים במערכה, יתכן שאיננו ראויים לנס גדול כל כך ועל כן מידת הדין פגעה והרגה ח"י יהודים שהפכו לקדושים ובוודאי מגינים על שאר החיילים שינצלו מכל רע.

ככל שאנחנו בעורף נתחזק במעשים טובים כך נוכל לתת יותר זכויות לעם ישראל להיות ראויים לניסים גלויים יותר וכך נזכה שבעז"ה לא יפגע חייל נוסף.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה