חברה והשקפה

למה עם ישראל סובל והגויים פחות?

  • כ"ה תמוז התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום, אנירוצה מראש להתנצל על שאלתי גם בפני בורא עולם אבל בימים כאלה אני חייב לשאול. עם ישראל קיבל מכות קשות תמיד ממצרים ועד האינקוויציה שואה ועכשיו עם הפלסטינאים וכו וכו..רציתי לשאול עם שבורא העולם מחשיב כעם סגולתו מקבל מכות יותר מקבל עם אחר בהיסטוריה אני מודע למשל של אב שמחנך את בנו אך בכל זאת הגויים חיים לרוב בחיים יפים ושמחים ועם ישראל תמיד סובל אם כך מה האהבה הגדולה בין בורא עולם ובין עם ישראל יש תחושה של (מחילה מראש) של יחסי שנאה בניהם ? מצטער שוב על השאלה אבל הייתי חייב לשאול תודה

תשובה

שלום וברכה,
 
שאלתך אכן קשה. ורבותינו ממשילים זאת לשני חולים, שהאחד גוסס ועומד למות, והחולה השני עתיד לשרוד. הרופא המטפל בשני החולים אומר לחולה הראשון הגוסס - שהוא יכול לאכול מה שירצה, ואינו נותן לו זריקות ותרופות מרות וכו'. אולם החולה השני שעתיד לשרוד, הרופא אוסר עליו לאכול מאכלים רבים, דורש ממנו לשתות תרופות ולקבל זריקות.
החולה השורד שואל את הרופא "מדוע אתה נוהג בנו בחוסר צדק, ומראה יותר רחמים על החולה הגוסס?"
הרופא משיבו: "כי החולה הראשון נאבד במילא, אך אתה עתיד לחיות, לכן בך מקפידים יותר".
 
העולם הזה הוא עולם זמני, לפני הכניסה לעולם הבא, שהוא העולם האמיתי.
ובעולם הזה הקב"ה נוהג לעיתים כרופא מנתח שחייב לרפא את הנשמות ולתקן את חטאיהם מגלגולים קודמים. על בניו היהודים, שעתידים לחיות לנצח בגן-עדן במקום הגבוה ביותר שיש - ה' מטפל במסירות, ובגויים שאינם עתידים לנחול מקום גבוה בגן-עדן, אין ה' מקפיד לרפאם.
 
עם זאת, ה' הבטיח בתורה שאם בני ישראל יחזרו בתשובה ויזכו לשמור את התורה - הם לא יראו יותר צרות, לא מאוייבים ולא מקשיים אחרים, אלא יחיו בעושר ושלום. לצערנו מאז חורבן בית המקדש לא זכו בני ישראל לשוב בתשובה, ולכן ה' נאלץ להמשיך ולתקן אותנו בכל דור עד בוא הגאולה. ובע"ה כשיגיע המשיח ותבוא הגאולה לעולם, יזכה עם ישראל לשוב בתשובה שלמה, ויזכה סוף סוף לכל הברכות הכתובות בתורה!
 
זו עוד סיבה להתפלל לגאולה.
 
שלך בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עם ישראלגויים ויהודיםגויים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה