שאל את הרב - כללי

מספר שאלות למתחזקת

  • י"א אב התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, יש לי כמה שאלות: 1. האם נשים צריכות לעבוד על מידת הענווה כמו גברים? נשים שהן ענוות זו מעלה כמו גבר שהוא עניו? 2. בשולחן ערוך כתוב שאחת הסגולות הנכונות לחיזוק אדם ביראת שמים היא למעט בדיבור ולהרבות בשתיקה. האם גם נשים צריכות לעשות זאת? האם יש איסור על נשים לעשות זאת? ובכלל, אם נשים לא מחויבות בזה אבל יש אישה שכן נוהגת כך זה לטובתה וזה טוב אם היא מסוגלת בכך? 3. איך אני אוכל לדעת איזה מצוות בשולחן ערוך הם גם לנשים (במידה ולא כתוב)? 4. במידה ואני לומדת בבית ספר חילוני והולכת עם מכנסיים אבל רוצה בעתיד ללכת עם חצאית כשאסיים את הלימודים בתיכון החילוני, האם זה נחשב לי שאני עוברת עבירה בגלל שאני הולכת עם מכנסיים? 5. האם אפשרי להקל ללכת עם שיער פזור בגלל שקשה לי לקבל על עצמי ללכת כל הזמן אסוף בגלל מה שאומרים וכו'? האם זה יחשב שאני עוברת עבירה? תודה רבה רבה אתם עושים חסד גדול ועזרתם לי מאוד להתחזק !!

תשובה

שלום וברכה

1. אין הבדל בעבודת המדות, בין גברים לנשים. 

2. נשים מטבען מדברות יותר, לכן אף אשה שרוצה לעבוד על עצמה במניעת הדיבור לא תעשה זאת באופן קיצוני, אלא בהשכל ודעת, להבין בצורך האמיתי, ולשמור את הדיבור מדיבור שלילי. לא רצוי לנשים להתענות מדיבור. כמו שלגבי תענית מאכילה ושתיה קובעת הגמ' שכשאין יכולת לסבול את עינוי התענית, זו לא מצוה.

3. בדרך כלל כל הכתוב בשולחן ערוך נוהג בין לגבי אנשים ובין לגבי נשים, אלא אם כן כתוב שנשים פטורות. וכדאי שתלמדי שיעור קבוע בספר קיצור שולחן ערוך.

4- 5. אם מדובר במשהו זמני עד לסיום התיכון, הרי שאת כל הזמן מתכוננת למצוות הצניעות, ובפרט שבורא עולם יודע שהמצב הנוכחי לא אידיאלי עבורך, הוא לא יחשיב זאת כעוון, אלא כתהליכי התקרבות.

והקב"ה ישמור אותך, ויעזור לך בצעדים העתידיים בחייך, ותתחזקי בעוז רוח להתקדם בדרך הנכונה. היהדות של אבותינו ואבות אבותינו.

בהצלחה בכל אשר תפני - מנשה ישראל     

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה