שאל את הרב - כללי

כופרים ומסיתים

  • ז' אלול התשע"ד
אא

שאלה

אני לא יכולה לשבת מהצד ולראות ולשמוע ביומיום את כל הכופרים והמסיתים היהודים, מצד שני אין לי מספיק ידע ואני לא ברמה של לעמוד מולם ולענות להם תשובות מספקות וחכמות מספיק כי יש בינם אנשים שמקדישים את החיים שלהם לכפירה הזאת. למשל יש סידרה של המון סרטונים בערוץ ביוטיוב שממש מכחישים את היהדות ומביאים "הוכחות". איך אפשר להתמודד עם אנשים כאלו?

תשובה

לכבוד השואלת, 

לפי הבנתי, זהו באמת רצון השם יתברך שבן אדם יבוא לעולם הזה שאי אפשר להוכיח בודאות את מציאותו יתברך, ועל ידי אמונתו בלב ובקיום המצוות בפועל יוכיח לכולם שהקב"ה כן נמצא. 

ולכן לכל אחד בעולם ניתן הבחירה החופשית לטעון מה שהם רוצים - ואפילו להקדיש את חייהם לדבר שקר - כי זהו מעצם תפקיד העולם (עולם מלשון העלם והסתר), להסתיר על מציאות השם, עד שכל אחד ואחד כשלעצמו יוכרח לברר לעצמו את האמת. 

אבל בסופו של דבר: "ניכרים דברי אמת". אע"פ שישנם הרבה אנשים שטוענים את מה שרוצים ב"יו-טיוב", מ"מ מי שאינו מסתפק באמירה שטחית והוא רוצה באמת לברר את האמת, והולך ומעמיק ומחפש, ימצא הרבה סתירות באותם "הוכחות" שב"יו- טיוב", מה שאין כן בדברי תורה, יראה יותר ויותר את חכמת הבורא שבעולם עד שיכיר בלבבו שזהו אמת. וכמו שכתב הרמבם במצות אהבת השם (ספר המצות מצוה ג'): "וזה שנחשוב ונתבונן במצוותיו ומאמריו ופעולותיו עד שנשיגהו ונהנה בהשגתו בתכלית ההנאה". כלומר, שההתבוננות העמוקה בדברי השם שבתורה ובחכמת השם שבבריאה, מביאה את האדם לידי השגת אמיתתו יתברך.

והשגת אמיתתו, מביאה לאדם הנאה בלב, מתוך שמכיר ונהנה מאמיתיות הדברים.

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה