הלכות ומנהגים
ברית יצחק
- ח' אלול התשע"ד
שאלה
שלום, אני חרדיה אשכנזיה שעובדת עם חילונים. אחת ניגשה אלי ושאלה האם הכלה שלה והרך הנולד צריכים להיות נוכחים בברית יצחק? היא רוצה לעשות את זה אצלה בבית ומכיון שאסור להוציא את התינוק 40 יום בלילה, הכלה שלה לא תוכל לבוא.
תשובה
לכבוד השואלת,
עיקר הענין לעשות את הסעודה באותו בית שהתינוק נמצא כשמירה לרך הנולד.
אם לא עושים באותו בית, מ"מ יש לסעודה חשיבות מצד איחולי הברכות שמברכים אחד את השני, והתפילות שמתפללים לטובת הרך הנולד.
ובכל זאת, ראוי לעשות כמה דברים לשמירה באותו בית שבו ישן הרך הנולד:
- שלא ישנו באותו לילה עם כל האורות כבויים, רק ישאירו קצת אור (אפילו אם מהפרוזדור מאיר לתוך חדר הילד זה טוב);
- מישהוא (לפחות האבא, וכן ראוי לכל מי שבא לבקר את היולדת או הרך הנולד באותו לילה) ראוי שיקראו קריאת שמע (ג' פרשיות, ולפחות פרשה אחת) אצל החדר של רך הנולד כדי להוסיף בשמירה.
- יש המביאים ילדים קטנים לבית בערב לקרוא קריאת שמע אצל התינוק, ובכדי להגביר את השמירה הרוחנית, וכמו שנזכר בגמרא שהתפילות של הקטנים מתקבלות ביותר הואיל וההבל של הילדים הצעירים אין בהם חטא.
בברכה,
רב נחום
להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il