שאל את הרב - כללי

מה פשר החלום?

  • ח' אלול התשע"ד
אא

שאלה

במהלך מבצע צוק איתן (ימיו הראשונים) חלמתי חלום שבו ראיתי מעין חזון או מעשה שנעשה בשמיים. החלום התרחש בשעות היום, השמיים היו כחולים ונקיים והשמש זרחה בעוצמה רבה. בעודי יושב על מדרגה בחצר בבית של דודי, אני מבחין במעין דמויות וחיות בשמיים שמגיעות מרחוק לכיוון שלי. ככול שהתקרבו כך הן גדלו והתעצמו. הן היו בצבע לבן בוהק אך ללא פרטי פנים או כדומה, רק צורת מתאר שכולה מלאה בלבן, הדמויות והחיות כללו דמות של תינוק שמן בריא וגדול, ודמות של מעין ברבור או עוף שפשוט משייטים בשמיים בשלווה עוצמתית, בעודן מתקרבות אני מבחין שמתחת לגוף שלהן משתלשלים עיטורים שמתנופפים ברוח. השיא היה כאשר אותן דמויות (שאגב היו מסודרות בהרכב מסודר של 2 תינוקות ו2 חיות מכל צד) הגיעו מעל לבית ,הבחנתי גם בדמות המרכזית שהייתה מורכבת מחצי גוף אדם,וגדולה פי כמה מונים מכל דבר שראיתי, אך שוב, ללא הרבה פרטים כמו אף או פה רק צורה כללית, אך ראיתי זקן לבן וארוך ושיער ארוך. אותה דמות אחזה במעין קלשון או חרב ארוכה, הניפה את היד העצומה שלה ותקעה מעין תקיעה או דקירה כלפי האדמה לכיוון עזה. (חשוב לציין שאני מאשקלון וגר על קו החוף לכן עזה נמצאת בקו של הבית, אפשר לראות אותה בעזרת משקפת). לאחר המהלומה שאותה דמות הפילה עם הקלשון, הכל היה שקט, רגוע ובכל מהלך החלום לא הרגשתי פחד או חשש, הרגשתי כאילו אני רואה סרט ואותן דמויות הן איתי או מגוננות עליי. לאחר מספר שניות בחלום הן פשוט הסתובבו כאילו כלום לא קרה, עדיין באותו סדר הרכבי, ושייטו באוויר לאותו כיוון שבאו ממנו. חשוב להדגיש שוב שהחלום היה בעל אופי חיובי עם צבעים לבנים בוהקים. תודה מראש לכבוד הרב.

תשובה

לכבוד השואל, 

בקונטרס "החלומות ופתרונם" מובא:

"חיות רצים- מריבה בין האומות."

אם כן לכאורה זה שראית חיות עפות יתכן לרמוז אודות מריבה בין אומות.

ואם ראית גם זוגות של תינוקות, הרי ענין של זוג של תינוקות מרמז אודות היחס בין הקב"ה  לכלל ישראל - וכמו שמצינו בבית המקדש שהכרובים רמזו אודות הקשר שבין ישראל לאביהם שבשמים (בבא בתרא צט. ופירוש רש"י שם)  והיו להם פנים של תינוקות (פירוש רשי לשמות כה-יח) - וא"כ יתכן שהכל מרמז על המריבה שבין היהודים והערבים. 

ולפי זה יתכן שפשר החלום מראה על הכנעת כוחם של הערבים בעזה מול ישראל, וכמו שאירע אח"כ אשר נעשו הרבה ניסים ליהודים, ואבידות שבעזה היו הרבה יותר מאצל ישראל. ובאופן רוחני אפשר לומר שעוד נתקרבו ישראל לאביהם שבשמים ע"י מלחמה זו דרך תפילתם ואחדותם ביחד.

יזכנו השם לראות במפלת הקמים על היהודים ושיוכלו ישראל להתקשר באמיתיות לבם לאבינו שבשמים במהרה בימינו אמן.

בברכה

רב נחום


 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה