שאל את הרב - כללי

מראות אסורות

  • י"ב אלול התשע"ד
אא

שאלה

איך מנקים את הראש ממראות אסורות שראיתי בעבר בסרטים וכד'?

תשובה

 

לכבוד השואלת,

 

אשריך שאת רוצה להתנקות מן העבר,  ובודאי שאת עושה כבר כל מה שביכולתך למנוע מראיות כאלו בעתיד, ודבר זה מאד חשוב לפני הקב"ה.

תתפללי בכל יום או בכל הזדמנות להקב"ה שהוא כל יכול, שיעזור לך מכאן ולהבא להישמר; וגם תתפללי, שכל מה שהיה מקודם יאבד חוזק השפעתו, ושלא יגרומו אותם ראיות לאיזשהו חסרון לך בעתיד בבוא זמן הנישואין.

וככל שיתרבה הזמן ותתרחקי מאותם הראיות, אז הם ילכו ויחלישו. אבל זה בתנאי, שתזהרי שלא להתבונן בהם; אפילו אם יעלה לך לפעמים איזשהו תמונה מן העבר במחשבתך, תנסי להסיח את דעתך למשהו אחר תוך עשר שניות הראשונות מאז שמתנוצץ התמונה. ואז בעזרת השם, את תראי האיך שהרושם של אותן תמונות הולך ומחליש כעבור זמן, והן עולות על דעתך בפחות ופחות תדירות - עד שיכלו לגמרי בעזרת השם. 

והעיקר שלא תעלם בכונה, וגם לא תתארכי להתבונן בהן במחשבתך - כנזכר לעיל - כאשר נתעוררו מעצמן או משום איזשהו סיבה שעורר אותן. 

 

ואברך אותך שיתן לך הקב"ה את חיזוק הכוחות להמשיך בדרכך הטוב, ושתזכי יום אחד להבין בעצמך  עד כמה שהקב"ה מעריך כל צעד קטן שאת עושה כעת כדי להתרחק מן הכיעור, ושתזכי בזכות זה לבנות יום אחד בית נאמן בישראל ביחד עם חתן מיוחד בעזרת השם,

בברכה,

 

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה