שאל את הרב - כללי

חטא האדם הראשון

  • י"ב אלול התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה כבוד הרב..יש לי 2 שאלות בנוגע לחטא האדם הראשון: 1. שמעתי את ההרצאה הזאת: https://www.hidabroot.org/he/video/61150 .. בהרצאה נאמר שלפני שהאדם הראשון חטא העולם היה אחר לגמרי. האדמה הייתה מצמיחה יבול כמו כלום והאישה הייתה אמורה ללדת כמו שתרנגולת מטילה ביצה (בלי צירים, בלי כאבים ובלי צורך באפידורל). גם המחזור והיציאה של הדם שמתלווה אליו חוסר נעימות לא היה אמור להיות. למה כולנו צריכים לסבול בגלל שאדם וחווה חטאו? מה אנחנו אשמים? 2. נגיד שמסיבה כלשהיא כולנו צריכים לסבול בגלל אדם וחווה. אבל לפי התשובה הזאת: https://www.hidabroot.org/he/question/18908 האדם הראשון עשה תשובה. ואם הוא עשה תשובה אז העולם היה אמור לחזור למצב שלפני החטא וזה לא קרה. מדוע? האם גם חווה עשתה תשובה?

תשובה

לכבוד השואלת, 

1. מקובל אצלינו שכל הנשמות  של הגברים היו כלולות בנשמת אדם הראשון, וכל נשמות הנשים היו כלולות בנשמת חוה. ולכן מה שאירע לה עדיין נוגע בישירות לנשמות שיורדות לעולם היום, וע"י סבל הייסורין הולך ומתתקן אותו חטא הראשון עד שיתוקן לגמרי.

2. מובא בספרי קודש שגם אדם וגם חוה עשו תשובה. אמנם כידוע, ישנם עבירות חמורות שהתשובה אינה מספיקה לגמור את הכפרה שלהם ועדיין צריכים ייסורין (יומא פו. ).

והואיל והקלקול שנגרם ע"י אותו חטא הראשון היה שנכנס זוהמא לתוך  עצם הגופות של אדם וחוה, א"כ כדי להתנקות ממציאות זו היה כבר צריך את התיקונים שהכין הקב"ה להם אחרי החטא (בזיעת אפיך וגו' בעצב וגו'), וענין זה הולך ומתתקן לכל ההיסטוריה שלנו עד שבעזרת השם יתוקן לגמרי במהרה בימינו אמן.

בברכה

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה