שאל את הרב - כללי

פתרון חלום 000

  • י"א תשרי התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב אני רוצה לספר לך חלום של אימא שלי שקרה אתמול, ובאם תוכל לפענח לנו את החלום תודה. אימא שלי חלמה שהיא עומדת במטבח גדול מאוד ולצידה עומדת אימא שלה(ז"ל) למרות שהיא ראתה אותה בגוף אחר, אך היא הרגישה שזאת היא, הן בישלו יחד, ומאחורי אימא שלי עמד אבא שלי שיחיה, והייתה לו סכין ביד, והוא רצה לעזור עם הסכין רצה להשחיז אותה ואז אמא שלי אמרה לו אתה לא יודע להשתמש בסכין בזלזול(מה שקורה ביום יום, לצערי אין הרמוניה בניהם) ואז אבא שלי אמר לה את רוצה לראות שאני כן יודע מה לעשות עם הסכין? ואז הוא הכניס לה את הסכין בגרון והוציא...ואז אמא שלי אומרת שהיא נפרדה מאמא שלה, אמרה לה שלום, והיא חיכתה ליפול מהדקירה, אך לא נפלה. רציתי לשאול כבוד הרב 2 שאלות: 1. מה פשר החלום? 2. האם ניתן לעזור לזוג הורים שקשה להם לתקשר לתפקד יחד? לעזור לאבא שלי להתחבר לעצמו? הוא עבר אירוע מוחי , ברוך השם הוא חזר לאיתנו אך יש לו סכרת הוא לא דואג לקחת את הכדורים בזמן, הוא גם שותה, הוא כאילו במסלול של התאבדות איטית, ואנחנו לא יודעים מה לעשות? מבקשת עצתך בנוגע לשתי השאלות תודה. האם כדאי לקחת אותו לרב מסויים? שיעזור לו גם להתחבר יותר מבחינה רוחנית, יש לציין שאבא הוא איש דתי אך בשנים האחרונות הוא מאבד עניין כזה, לא קורה מהכתוב, הכל בעל פה, לפעמים הוא מתבלבל, כל מיני דברים שלא היו לו בעבר תודה עינת לא לפרסם את שאלתי תודה

תשובה

לכבוד השואלת, 

לגבי החלום, יתכן שהואיל והמצב בין ההורים לא טוב, שהאמא חלמה אודות מה שהיא חושבת ביום, וכמו שמביא המשנה ברורה בסימן רכ (שער הציון סעיף קטן א') לגבי צער שיש לאדם ביום, שיתכן שיראה דברים מצערים אח"כ בחלומו בלילה, ואין זה חלום שצריכים לדאוג עליו, וכמו שכתב הוא ז"ל שם.

~~~

לגבי האפשרות לעזור לשלום בית של ההורים, בדרך כלל לא שייך שיטפלו הילדים.

יש לזה כמה וכמה סיבות, ביניהם, שבתת-ההכרה של ההורים עדיין נתפסים הילדים שלהם כילדים - אפילו אם הם כבר הורים בעצמם - ולכן קשה מאד להורים לקבל את דברי ילדיהם בלבותם עד כדי שהילדים שלהם יוכלו להשפיע עליהם לשנות כיוון.

ולכן, על אף שאת מכירה את האבא שהוא צריך קצת יותר להתקשר לעצמו, או שיש לו התנהגויות שחייבים להשתפר, יש כאן ספק גדול אם את זו שתוכלי להשפיע עליו לטובה בנקודות אלו.

ואולי אם תוכלי למצוא רב שהאבא יזדהה אתו, שיתכן שהאבא כן ישמע לדבריו, ואז המצב ישתפר  במידה מסוימת. 

~~~

ועל כל פנים, יש לך כעת מצוה גדולה של כיבוד האב, ומה שלא יהיה לגבי שינוי התנהגותו, כל זמן שאת מכבדת אותו ומנסה לעזור לו במידה האפשרית, יש לך על זה שכר גדול, בעזרת השם.

בברכה שהשם יתן לך את הכח הדרוש לך כעת, ועוד ברכה,  שתזכי בבוא הזמן להקים את הבית שלך בעזרת השם על אדני קודש ולבנות ביחד עם זיווגך בית נאמן בישראל, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה