חברה והשקפה

אסונות שקורים לצערנו הרב בתקופה האחרונה בחו"ל

  • ל' תשרי התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! קודם כל, רציתי להודות לכם על המענה הכ"כ נגיש ונוח שאתם מציעים לנו תזכו למצוות!! רציתי לשאול בקשר למצב שנוצר. לאחרונה,אנחנו שומעים לצערינו הרב על אסונות שונים שקורים בעולם ובהם גם שיהודים נפטרים. בין אם זה אסון השייט שבהם נפטרו כמה יהודים וכן גם באסון בהימלאיה שבהם נפטרו כמה יהודים וגם עכשיו שקרה אסון נוסף,בנפאל שאוטובוס התהפך ונהרגו כמה יהודים. רציתי לשאול את כבוד הרב,מה זה אמור לאותת ולהראות?הרי זה לא מקרה שבתקופה כ"כ קצרה לצערנו הרב כאילו אסונות קשים ודווקא של אלו שטיילו בחו"ל. תודה רבה כבוד הרב ויהי רצון מלפני ד' יתברך שנזכה להתבשר תמיד ולבשר תמיד בשורות טובות ושנזכה לפיתקא טובה ולחודש טוב ומבורך ולשנה טובה ומבורכת! חודש טוב ומבורך!שבת שלום ומבורך!

תשובה

שלום וברכה

אין כל ספק שהקב"ה מעורר אותנו לשוב בתשובה שלימה, חלילה לנו לחשוב שיד המקרה היא העושה חלילה את כל המעשים וכדברי הרמב"ם הלכות תעניות פרק א 

 
ודבר זה מדרכי התשובה הוא, שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה ויריעו ידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להן ככתוב +ירמיהו ה'+ עונותיכם הטו וגו', וזה הוא שיגרום להם להסיר הצרה מעליהם. 
 
הלכה ג
אבל אם לא יזעקו ולא יריעו אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו וצרה זו נקרה נקרית, הרי זו דרך אכזריות וגורמת להם להדבק במעשיהם הרעים, ותוסיף הצרה צרות אחרות, הוא שכתוב בתורה +ויקרא כ"ו+ והלכתם עמי בקרי והלכתי עמכם בחמת קרי, כלומר כשאביא עליכם צרה כדי שתשובו אם תאמרו שהוא קרי אוסיף לכם חמת אותו קרי. 
עכ"ל
 
אולם כיום שנסתם החזון ואין לנו נביאים, לא נוכל להצביע על דבר פלוני שדבר פלוני הוא הסיבה לכל העובר עלינו , מי היה בשמים ויאמר לנו מה נעשה בגזר הדין במרומים? על כל אחד לפשפש במעשיו ולתקן את דרכיו ברמה האישית, להתבונן במעשיו ולנסות לתקן את דרכיו ככל יכלתו. כאשר כל אחד ואחד יעשה לבד את חשבון נפשו, הקב"ה יחוס וירחם ויקבל את תשובתינו באהבה ויסיר מאיתנו כל גגזירות קשות ורעות ויגזור עלינו גזרות טובות ישועות לכלל ולפרט.
 
בהצלחה,
בנימין שמאולי
 

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה