בעיקרון, ההתעסקות והטיפול ביופי ופיסול הגוף חלוק הדבר בין גבר לאשה, שגבר העוסק בענינים אלו עובר על מה שכתוב בתורה לא ילבש גבר שמלת אשה (שו"ע יורה דעה סי` קפב) משא"כ באשה, אולם כשהמדובר בניתוח הדברים נבחנים מבחינה נוספת, והוא ענין החבלה בגוף שנעשה בעת הניתוח, והנה דעת רוב הפוסקים בזמננו שאפשר ומותר לערוך ניתוח כזה ללא חשש, וכפי שבירר הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א בספר יביע אומר (חלק ח חו"מ סימן יב) וז"ל: "נראה באמת דכשהאשה חפצה מאד להתנאות ביופיה ע"י ניתוח כזה, והניתוח נעשה ע"י הרדמה, ואינה מרגישה באותה שעה שום צער כלל, ואח"כ נהנית מזה באופן תמידי, והריוח יותר מן ההפסד והצער, בכה"ג שפיר דמי, ואין זה בכלל החובל בעצמו שאינו רשאי, ...ואם פנויה היא עושה כן כדי שיקפצו עליה בני אדם מהוגנים להנשא, ואם נשואה היא עושה כן כדי להתחבב על בעלה".
ועוד כתב שם: "בזמנינו עם התפתחות המדע הרפואי, אין בניתוח כזה חשש סכנה כשהוא נעשה ע"י רופא מומחה ובעל נסיון, אע"פ שבעצם הרדמה כללית יש בה חשש סכנה, זהו דוקא בהרדמה עמוקה וארוכה של ניתוח שנמשך כמה שעות ארוכות, אבל הרדמה של ניתוח קל כזה שנגמר תוך שעה קלה לית לן בה, ולכן נראה שיש להתיר לנערה לעשות ניתוח פלסטי כדי לשפר את צורתה ויופיה הטבעי למצוא חן בעיני כל רואיה, ושתוכל למצוא שידוך הגון כפי כבודה, ואפילו אם היא אשה נשואה יש להתיר לה לעשות כן כדי להתחבב יותר על בעלה, ובלבד שיהיה ע"י רופא מומחה ובעל נסיון רב, וזריז וזהיר במלאכתו, שלא תצא תקלה מתחת ידו, וכן נראה להתיר כן גם לאיש שיש מום בפניו או כתמים רבים עד שהוא מתבייש ללכת ככה בין הבריות, וכל שכן אם זה מפריע לו למצוא עזר כנגדו, ואין בזה משום לא ילבש גבר שמלת אשה".
וכן דעת הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל (אגרות משה חו"מ ח"ב סי` סו) להתיר לאשה לעשות ניתוח פלסטי לשם יופי, וכן דעת הגאון רבי יוסף שלום אלישיב שליט"א כמובא בספר ישיב משה (עמוד רפב) שכותב: "שאלתי ממורי ורבי הגרי"ש אלישיב שליט"א, האם מותר לאדם לעשות ניתוח פלסטי ע"י הרדמה כללית, כדי לייפות בזה את פרצופו, אע"פ שידוע שבכל הרדמה וניתוח יש חשש סכנה, השיב לי מורי ורבי, שמותר לכתחלה לעשות כן, ואין לחוש בזה משום סכנה, כי רק הרדמה עמוקה מאד וארוכה, יש בה חשש סכנה, אבל ניתוח כזה שאינו לוקח יותר משעה אין בו חשש אמיתי, וכן בהרדמה שלפניו", עכ"ל. בהצלחה - מנשה ישראל
בברכה,
צוות הידברות