חברה והשקפה

מה לעשות שה' יאמר לצרותינו די?

  • כ"ה חשון התשע"ה
אא

שאלה

שאלה שמתעוררת לי בעקבות כל אסון ופיגוע שקורה: מה ד' רוצה מאיתנו? מה אנחנו צריכים לעשות כדי שאלוקים יאמר לצרותינו די? אני מכירה את הפסוק: "אִם בְּחֻקֹּתַי תֵּלֵכוּ ...וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ..". כל יהודי שומר תורה ומצוות, משתדל לקיים את רצון בוראו, ברור שהוא לא מושלם והוא גם נכשל וכו', אבל בכללי הוא בעבודה, ומי שלא עובד-לא טועה.

בטח שיש במה להתחזק ולהתקדם, אבל ממילא לא ניתן לקפוץ ולקבל הרבה קבלות בבת אחת או אפילו קבלה אחת, שעדיין אנחנו לא מסוגלים אליה, אז מה נדרש?

תשובה זה עבודת חיים, ועושים אותה כל הזמן. מנסים להתקדם לאט ובטוח, אז מה בעצם ד' רוצה שנעשה? אנחנו מנסים כל הזמן לעבוד אותו טוב, וטוב יותר. אשמח מאוד לקבל תשובה כי אני חושבת שאלוקים כן רוצה משהו, דברים לא קורים סתם, אבל איני יודעת מה ניתן לעשות מעבר למה שעושה עכשיו.

תשובה

שלום וברכה

שלחתי לך במייל נפרד את מכתבו של הרב שטיינמן שליט"א.

אשרייך שאת עובדת את ה' באמת כראוי, את צודקת באופן עקרוני שאדם שכל חייו משתדל לעשות את רצון ה' הרי שככל הנראה הוא לא הממוען מס' 1 של בורא עולם. אינני יודעים מאומה מהנעשה בשמיים אולם יודעים אנו את מרת נפשינו שיש עדיין כמה וכמה יהודים ואני בתוכם שיש להם מקום נרחב להתחזק ולהשתדל יותר בעבודת ה', הבורא מעורר כל יהודי לפי נפשו שיתחזק במשהו ולהתקרב איליו יותר.

אני הקטן שבקטנים מציע למי שלא מוצא דבר שהוא יכול להתחזק בו שמאחר והדבר קרה בעת התפילה הרי שעלינו להשתדל להימנע מדיבור בתפילה באופן מוחלט מתחילת התפילה עד סופה אפילו במקום שהלכתית מותר לדבר בו ובפרט בתפילה בבית הכנסת ובציבור.

ה' יגדור את פירצות עמו ישראל ויביא את משיח צדקינו במהרה בימינו.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה