שאל את הרב - כללי

שינוי רוחני

  • כ"ז כסלו התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני לומדת בבי"ס דתי -לאומי, ויש לי בנות בבי"ס (בכיתה) שהם ברמה רוחנית לא כ"כ גבוהה ואני רציתי לשאול איך נגרום להם להשתנות מבחינה רוחנית ושכולם יאהבו אחת את השניה ותהיה אחדות וגיבוש. אז אני חשבתי שאולי נלך ונדבר עם המנהלת (או עם המורה), אבל מה נגיד לה שתעשה בשביל זה? ורציתי לשאול מה כבוד הרב מציע, אם יש משהו אחר שנוכל לעשות (אני ועוד שתי חברות) בתודה מראש

תשובה

לכבוד השואלת, 

אשריכן שיש לכן רצונות כה טובות, ושאתן רוצות גם לעזור לבנות אחרות. 

לא אדע את המציאות של הבית ספר ולכן קשה ליעץ. 

באופן כללי קשה מאד היום להשפיע ממי שבאותה גיל על הזולת.

נכון שהמנהלת או המורה יכולה להשפיע עליהן, אבל בזה צריכים מאד ליזהר, שההשפעה מן המורה או/ המנהלת לא תיהפך אצל הבנות שאתן רוצות להשפיע עליהן, להיות נחשב כדבר שלילי.

לכן הייתי מיעץ, שאם יש לכן כבר שלוש חברות שמחפשות דרך טוב, שתנסו לארגן "פעולות" בשביל כל הבנות בכיתתכן; "פעולות" כאלו, שמדגישים את חשיבות העלייה ברוחניות וגם את חשיבות האחדות וההערכה הראויה שצריך לשרות בין כולן.  

לפעולות האלו כדאי לעשות "מצב", וכגון שתתחילו ביום אחד אצל אחת מכן בבית, תארגנו אוכל כמו חטיפים ושתייה, אולי מוזיקה (אם שיך שהבנות ישירו ביחד שירים טובים), ולהביא לשם בכל פעם איזשהי רבנית או בעל דרשן מיוחד שידבר עם הבנות אדות הנושאים של עלייה ברוחניות והאחדות, ושיוכל ג"כ לענות על השאלות שיש לבנות. 

ואם תעשו את זה באופן עקבי, אני מאמין שבעזרת השם יש בדבר כזה באמת הפוטנציאל כדי להשפיע לטוב על בנות הכיתה כעבור מספר חדשים. ולפי הנסיון שלי, כל זה עדיף לעשות, מאשר לפנות למורה או למנהלת בענין, וכמו הטעם שמבואר לעיל.

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה