אמונה

הקב"ה קיים או לא

  • כ"ד טבת התשע"ה
אא

שאלה

היי אני יהודה בן 17 {לא דתי} השאלה שלי אי הקב"ה ברא את העולם תהו ובהו אש מים וכ"ו (תואם לתאוריית המפץ הגדול רק בקיצור יותר) הוציא את עם ישראל ממצרים נתן את התורה בהר סיני קפא עלייהם הר כגיגית {דרך הגב נוגד לזכות הבחירה} השאלה אי איפה הקב"ה כשיהודי ספרד עונו ונרצחו אל ידי האינקוויזיציה הרי הם מסרו את נפשם בשביל היהדות המשיח היה צריך לבוא כזאת מסירות נפש כנ"ל בשואה איפה הוא וגם כתוב בספר בדרך השם שהקב"ה קבע הכל מלפני בריאת העולם כולל המזלות חיים של כל אדם ואדם (יהודי כמובן בגלל השגחה פרטית ועל הגויים יש השגחה כללית) כולל סוף העולם אז מה שאני טוען זה שהוא יצר הכל ונעלם והעולם יכול להמשיך להתקיים בגלל שהוא החליט את זה מראש את התוצאה להכל מראש תודה רבה

תשובה

בס"ד
  
שלום וברכה,
 
הרמב"ן כותב שהקב"ה ברא חומר ראשוני (כמו שמתארת תיאורית המפץ הגדול), וממנו ברא את העולם שלנו, והיקום כולו.
 
התורה אומרת במפורש שעם ישראל רצה והסכים לקבל את התורה מרצון, שהרי אמרו "נעשה ונשמע". הקב"ה כפה הר כגיגית בכדי ללמד את העם את החשיבות של התורה, שהחיים והמוות תלויים בה, ובלעדיה לא היה העולם ממשיך להתקיים.
 
גם בתקופת האינקויזיציה היו מנגד יהודים מומרים, משומדים, חוטאים ועוד. כך אמרו חז"ל, שכל דור שבו לא נבנה בית המקדש, כאילו נחרב בימיו. כי פירוש הדבר שעדיין אין לנו מספיק זכויות בדור.
 
בסופו של דבר כשיגיע תאריך הגאולה של אחרית הימים, לא תהיה ברירה אלא לחזור בתשובה. ולכן הנבואות מתארות מלחמת גוג ומגוג, מציאות שכזו שבה עם ישראל כולו יהיה חייב לשוב בתשובה כדי להינצל. כך אמרו חז"ל על אחרית הימים: "הקב"ה מעמיד עליהן מלך קשה כהמן, ומיד הן עושין תשובה - והן נגאלין"
 
הקב"ה קובע את המצבים של בני האדם, אך לא קובע עבורם את הבחירה החופשית. כך אמרו חז"ל: הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים". האדם מחליט אם להיות צדיק או רשע.
 
חפש בבקשה בגוגל את המילים "שיחה גורלית". חשוב שתקרא חוברת זו.
  
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה