חברה והשקפה

מה הטעם לצפות לגאולה

  • כ"ט טבת התשע"ה
אא

שאלה

א. צדיקים גדולים ממני ציפו ולא זכו. ב. אם צדיקים גדולים לא זכו איך אנצל מגוג ומגוג ? ג. ככל שמשיח יבוא מהר יותר אספיק פחות לעבוד את ה' ולהגיע לדרגה גבוהה.... ד. יש אמונה שהמשיח יגיע אבל בעוד הרבה דורות, לא בדור שלנו. ה. אנחנו לא באמת מצליחים לחזור בתשובה, זה קשה איך נזכה למשיח ?

תשובה

שלום וברכה

אנסה לענות על כך בקצרה.

א. כך כתב רבינו ר' חיים ויטאל בספר שער הגלגולים הקדמה לח'  
פעם אחת שאלתי למורי ז"ל, איך היה אומר לי שנפשי היתה כ"כ מעולה כנז"ל, והרי הקטן שבדורות הראשונים, היה צדיק וחסיד, שאין אני מגיע לעקבו. ואמר לי, דע לך, כי אין גדולת הנפש תלויה כפי מעשה האדם, רק כפי הזמן והדור ההוא. כי מעשה קטן מאד בדור הזה שקול בכמה מצות גדולות שבדורות אחרים כי בדורות אלו הקליפה גוברת מאד מאד לאין קץ, מש"כ בדורות ראשונים. ואלו הייתי בדורות הראשונים, היו מעשי וחכמתי נפלאים מכמה צדיקים הראשונים. ושחז"ל על נח תמים היה בדורותיו, ואלו היה בדורות צדיקים היה יותר צדיק, ולכן שלא אצטער על זה כלל, כי בלי ספק יש לנפשי מעלה גדולה על כמה צדיקים הראשונים מזמן תנאים ואמוראים:
וזוהי התשובה על כל השאלות על דורינו.
תשובה נוספת המבוארת בספרים שאף שאכן דורינו נמוך הגאולה לא תהיה רק בזכותינו, כל הזכויות בדורות הקודמים עדיין נשמרים וכאשר המשיח יבוא דורינו יהיה בבחינת ננס על גבי הענק. הננס רואה קצת רחוק יותר אבל רק בזכות הענק אנחנו זוכים לכל הגדולה.
ב. האדם המשתדל לעבוד את ה' כפי יכלתו, אף שעדיין לא הצליח להגיע מספיק לנקודה שלשם הוא חפץ להגיע הרי שבורא עולם יחשיב את זה כאילו הוא הגיע לשלימות ובתנאי שהוא אכן משתדל להגיע לעבודת ה' ראויה.
יש להוסיף את דברי רז"ל שדורו של משיח יזכה למחילת עוונות ולכן בוודאי יש להשתוקק לביאת המשיח דווקא בדורינו בזכותו נזכה לסיחת עוון.
ה' יעזור שנזכה כולנו מהרה לאורו של משיח שיתגלה במהרה בימינו.
 
בברכה,
בנימין שמואלי

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה