דווקא בנישואין הסליחה כואבת יותר. למה?
למה קשה לבני זוג לבקש סליחה זה מזה, ולמה קשה לנו גם לסלוח?
למה קשה לבני זוג לבקש סליחה זה מזה, ולמה קשה לנו גם לסלוח?
כאשר הנפגע פותח את לבו ומסכים להעניק סליחה, הוא לא רק משחרר את הפוגע מכאב העבר, אלא גם משחרר את עצמו מהכעס והפגיעות שמכבידים עליו
בראש השנה, בין תפילות לשאלות פנימיות, מצאתי את עצמי מהרהר על מהות האושר. מהו אותו "אושר" שאנחנו משתוקקים אליו כל כך? היכן הוא טמון?
תחשוב רגע על עגבנייה טבעית, בלי שום תוספות. נשמע פשוט, נכון? אבל כשאתה טועם עגבנייה כזו, אתה מבין שזה הדבר האמיתי. הטעם הטבעי, בלי כל השטויות שמוסיפים מבחוץ
כל כך פשוט לתרגל את שריר ההערכה של בן הזוג, אבל יש לנו המון מחסומים שלא נותנים לנו לעשות את זה
זוגיות טובה אינה משהו שמוצאים בחוץ, אלא משהו שאנו יוצרים על ידי מחויבות והשקעה, על ידי כך שאנו פתוחים ומוכנים לקשר
מי אנחנו באמת? האם אנחנו הדימוי העצמי שלנו? איך לחסן את הדימוי העצמי שלנו, בפרט בימי חרום אלו?
ימים אלו הינם מבחן לעוצמתו ולחוסנו הפיזי והרוחני של העם, בנייה של עצמנו כאומה נבחרת כמדינה מלוכדת, שממנה נצליח לתקן את מה שעוות במהלך השנים והתקופות האחרונות
מה קורה בארץ ובעולם בתחום הדיכאון והפרעות מצב הרוח, האם יש "פטנטים" כיצד להיות שמח באמת ולא לפול לייאוש ודיכאון?
יתכן שיש עוד מישהו ששכחתי לבקש ממנו סליחה? אולי אני לא מודע מספיק לכך שצריך לבקש ממנו? לקראת יום כיפור אני מנסה לעשות סדר עם עצמי
ההבדל בין שותפות עסקית לשותפות זוגית, סיפור על חתן שרצה "לעשות תואר" בלימודי אשתו, ואיך מצפים מאתנו להאמין ביכולת שלנו כזוג להחזיק מעמד עשרות שנים? הרב ד"ר יעקב ארנברג, ראש מכון ארנברג כותב ומשיב
כשאין אוויר בבית, וכשאין לנו מקום – אנחנו מרגישים חנוקים. מה עושים כדי שהבית שלנו יהיה מקום בלי ביקורת, בלי שיפוטיות ובלי זלזול? הרב יעקב ארנברג בשלושה סיפורים שנותנים תקווה
*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה