סיפורו של בקבוק חלב: מי האשם האמיתי בקלקול?
תפקידנו לבחון את עצמנו כל הזמן, בכל הרצינות, אם אנחנו עושים השתדלות נכונה בחינוך
תפקידנו לבחון את עצמנו כל הזמן, בכל הרצינות, אם אנחנו עושים השתדלות נכונה בחינוך
כמה דקות אחר כך הגיע רכב נוסף, שהפעם כן עצר לו. בדרכם, בהמשך הכביש, הם ראו את הרכב הראשון, שעשה תאונה עצמית, בצד הדרך, הפוך
"אם היית רוצה – היית יכול. עובדה, אם אתה כן רוצה, אתה יודע טוב מאד להסתדר. סימן שאתה יכול, רק אתה לא מספיק רוצה". בואו ננסה לבחון את המשפט הזה לעומק
עצתו של הרב משה פיינשטיין זצ"ל לאם שדאגה מהמצב הנפשי של בתה
כל חסד קטן נחשב. לא סתם נחשב, אלא ממש בונה עולמות. ואם אדם מקדש עצמו מעט מלמטה, מקדשים אותו הרבה מלמעלה
את כל האברים אפשר לבדוק ולאבחן. אבל אין צילום או מד חום לנפש. אז איך אפשר לדעת?
החיים הם לא עלון. החיים האמיתיים מורכבים יותר, ויש בהם תהליכים שמחייבים סבלנות. ההתעלמות מהם גורמת לציפיות לא ריאליות
ההצלה הכי גדולה בעולם הגיעה בזכות התפילה. בואו נעשה מאמץ
השורה התחתונה זהה. לא צריך מדריכי נוער, יש הורים! ואם ההורים יבינו את נקודת החולי של הילדים, בגלל הטראומות שעברו, ויצליחו לשנות גישה, משיפוטיות מבקרת – לאהבה מקבלת, זה יקרין וישפיע על הילדים
מי שמציב לעצמו בחיים יעדים, יש סיכוי שהוא גם ינסה ויצליח לעמוד בהם. כהורים, זה מחייב אותנו לשינוי מסוים. להאמין בילדים, לראות את הטוב שבהם
אם כבר קרתה הנפילה, כדאי להבין שמה שקרה – קרה, וכעת נפתחה עת רצון שמחייבת אותנו לשנות תדר, לדעת להתחיל מבראשית
הקב"ה רוצה אחדות, וזה מתחיל בבית. אם נדע ונשכיל לקבל, לקרב ולחבק – נוכל להציל נשמות. פשוטו כמשמעו
צריך חשיבה והתבוננות מה הדרך המתאימה ביותר לכל אחד להגיע לשמחה הזו, ולשאוב ממנה מנה כפולה ומשולשת, להוריד שפע של ישועות לעצמנו, למשפחתנו ולכל עם ישראל, בכל מקום שהם
צריך להשתדל לעצור, להתבונן. לראות מה אפשר לשפר, איך אפשר להמליך את הקב"ה כראוי. וזה לא סותר שאסור להיות בלחץ, ובטח שלא להלחיץ אחרים. צריך לנהל את זה
חשוב כל כך ללמוד מהיום הזה את היכולת לעצור ולסלוח, לעצמנו ולילדינו
שניים מסימני ראש השנה שיש בהם לימוד גם לנו, ההורים. זו עבודתנו ביום הזה, להמתיק את הדינים, ולהפוך אותם לרחמים
ההגדרות האלה - "שבאבניק", "שמאלני", "אתיאיסט", "נושר" - מתייחסות למעשים, ולא למהות האמיתית
לשתי הגישות יש מקורות, ראיות ודרכי יישום. לשתי הגישות יש גם סכנות וקליפות. לשתי הגישות יש סיפורי זוועה על הגישה האחרת
אם היצר מנסה לייאש אותי עם ראיות והוכחות מתאוות או כוחות נפש שונים, צריך להשתיק אותו, כי טענתו שקרית ומרושעת
לא מזלזלים ברצון הלב, אלא מתייחסים אליו כאל גורם חשוב מספיק
*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה